|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
قیمت جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر کاهش حجم ذخایر استراتژیک آمریکا اندکی کاهش یافت و به ۱۰۶ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.
قیمت جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر کاهش حجم ذخایر استراتژیک آمریکا اندکی کاهش یافت و به ۱۰۶ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار اعلام اصلاحات اقتصادی احتمالی از سوی رهبران چین در اواخر امروز هستند، به دلیل پیش بینی ها از افزایش قابل توجه حجم ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت و به حدود 106 دلار در هر بشکه رسید.

گفت‌وگوهای بی نتیجه اخیر بین ایران و قدرتهای جهانی موجب افزایش قیمت نفت برنت نسبت به پایین ترین قیمت چهار ماه اخیر در هفته گذشته شد. تقویت ارزش دلار و پیش بینی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا بر قیمت ها در روز سه شنبه تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر، امروز با 17 سنت کاهش به 106 دلار و 23 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 25 سنت کاهش به 94 دلار و 89 سنت رسید.

بر اساس یک نظرسنجی مقدماتی از تحلیلگران ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته شاهد افزایش 1.6 میلیون بشکه ای بوده است، اما انتظار افزایش فعالیت پالایشگاه ها در آستانه فصل سرما موجب شده که قیمت نفت افت چندانی را شاهد نباشد.

یوسوکه ستا، تحلیلگر بازار نفت در توکیو گفت: «نگاهی به آمارهای اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که تقاضا باید افزایش یابد.» وی افزود: «همزمان با افزایش فعالیت پالایشگاه ها در آستانه فصل زمستان، ما شاهد کاهش ارزش سهام در هفته های آتی خواهیم بود.»

آمار ذخایر نفت خام آمریکا این هفته به دلیل تعطیلی روز کهنه سربازان، با یک روز تاخیر در روز سه شنبه منتشر خواهد شد.  موسسه نفت آمریکا نیز گزارش خود را روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد و اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز گزارش خود را در روز پنجشنبه منتشر خواهد نمود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین