کد خبر: ۱۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
رئيس سازمان ملي استاندارد ايران گفت: علت نارضايتي از خودروي ايراني، به خاطر رشد توقع مردم بر حسب شرايط روز است.
نظام الدين برزگري رئيس سازمان ملي استاندارد ايران در مراسم گراميداشت روز ملي کيفيت با بيان اين مطلب باگفت: ما در زمينه استاندارد و بحث خدمات همکاري کرده ايم.

وي افزود: با وجود پيشرفت هاي زياد در صنعت خودروسازي هنوز مردم از خودروي ايراني راضي نيستند.

وي با اشاره به اينکه به اعتقاد من علت نارضايتي مردم از خودروي ايراني رشد توقع آنها برحسب شرايط روز است، اظهار داشت: تحريم مي توانست فضاي رقابتي مناسبي را در تمام زمينه ها به ويژه توليد خودرو در کشور بوجود بياورد ولي به لحاظ اينکه ما در فضاي رقابتي نيستيم همين امر موجب شده که کالاي بي کيفيت وارد بازار شود.

برزگري با بيان اينکه يکي از تعاريف کيفيت و صيانت از حقوق مشتريان است، اظهار داشت: کيفيت ابعاد گسترده و عظيمي را در خود جاي داده و اگر در کيفيت کرامت انساني و اخلاق مداري رعايت نشود انسان تکامل نيافته است.

وي با بيان اينکه کساني که کيفيت را فداي کميت مي کنند در آينده ضرر خواهند کرد اظهار داشت: متأسفانه در برخي كشور ها شاهد اين گونه رفتارها هستيم.

به اعتقاد برزگري بايد به اين باور رسيد که اکسيژن تنفس در دنياي تجارت، توجه به کيفيت است.

 رئيس سازمان ملي استاندارد با تأکيد براينکه کيفيت بايد در تمام مراحل و فرآيندهاي توليد به کار گرفته شود، اظهار داشت: در اين مسير بايد بحث آموزش بسيار جدي گرفته شود.

وي ادامه داد: کيفيت تنها استاندارد کردن محصول نيست بلکه ما مقوله استاندارد و کيفيت را کاملا از يکديگر مجزا مي دانيم.

برزگري گفت: استاندارد کردن محصول ضوابط خاص خود را دارد که بايد بنگاه ها و واحدهاي اقتصادي به آن توجه کنند ولي اصول و ضوابط استانداردسازي فقط مشمول بنگاه هاي اقتصادي نمي شود.

رئيس ملي سازمان استاندارد همچنين در پايان گفت: پيشنهاد شده جايزه ملي کيفيت در بين کشورهاي اسلامي نيز مطرح و گذاشته شود.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین