|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: بازار سرمایه کشور حبابی نیست و بخشی از رشد صورت گرفته به دلیل بالا رفتن قیمت ارز بوده است.
شاپور محمدی در گردهمایی یک روزه نمایندگان وزیر، رؤسا و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانها که روز چهارشنبه در این وزارتخانه تشکیل شد، در خصوص حبابی بودن وضعیت بازار سرمایه ایران گفت: بازار سرمایه کشور حبابی نیست و بخشی از رشد صورت گرفته به دلیل بالا رفتن قیمت ارز بوده است.

محمدی با اشاره به پایداری و ثبات مناسب بازار سرمایه افزود: بالا بودن رشد شاخص باعث ایجاد شبهاتی مانند حبابی بودن بازار سرمایه برای برخی شد.

وی با تشریح و تبیین مباحث اقتصاد کلان و نقش معاونت امور اقتصادی و نحوه تعامل آن با استانها تصریح کرد: در حوزه بانکی، بانکها 96 درصد سپرده ها را بصورت تسهیلات پرداخت کردند و در کنار این امر خرید کالاهای اساسی، تسهیلات تکلیفی و مصوباتی که در دولت تصویب شده است نیز باعث شده میزان تسهیلات از این سقف هم بگذرد.

محمدی افزود: وزیر اقتصاد برای افزایش سرمایه بانکها، راههایی را پیشنهاد نمودند که در حال بررسی و اجرایی شدن می باشد.

وی همچنین رشد بخش کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: بخش کشاورزی عملکرد مناسبی داشته است.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد وجود تحریم را باعث رشد منفی بخش تجارت خارجی در حوزه صادرات و واردات دانست و افزود: رویکرد جدیدی که در معاونت اقتصادی شکل گرفته و برآن تاکید شده، رویکرد توجه به طرف عرضه کالا است.

محمدی گفت: در خصوص مباحث مربوط به سیاست های پولی، بیمه، خصوصی سازی و بازار سرمایه گزارشهای خوبی نیز در معاونت اقتصادی وجود دارد.

معاون وزیر اقتصاد در مورد حبس نقدینگی در کشور نیز گفت: نقدینگی در کشور ما کم نیست و حتی با GDP برابری می کند اما این نقدینگی در بازارهایی مانند دلار و طلا، که گردش ندارند حبس شده است.

وی با اشاره به تهیه مصوبه 35 بندی با تأکید بر رویکرد عرضه در اقتصاد در دولت یازدهم گفت: استانها می توانند نقش تاریخی و مهمی در این خصوص و نیز حوزه های دیگری مانند فضای کسب و کار و تولید داشته باشند.

در آخرین روز معاملات بازار سرمایه در هفته ای که گذشت، شاخص کل با رشد 1430 واحدی در یک روز، رکورد تاریخی 75 هزار واحد را به نام خود ثبت کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین