|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه افزایش 7 درصدی نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار نیست گفت: فعلا برنامه ای برای تغییر سود بانکی در دستور کار نیست اما باید اجازه داد تا با گذشت زمان شرایط لازم برای برنامه ریزی در این زمینه صورت گیرد تا در صورت نیاز درباره کاهش یا افزایش نرخ سود بانکی تصمیم گیری کرد.
ولی الله سیف با تاکید بر اینکه افزایش 7 درصدی نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار نیست درباره ضرورت افزایش نرخ سود بانکی گفت: در حال بررسی موضوع تغییر نرخ سودبانکی هستیم. اگر ضرورت داشته باشد افزایش خواهیم داد و در غیر این صورت تثبیت می شود.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: فعلا برنامه‌ای برای تغییر سود بانکی در دستور کار نیست اما باید اجازه داد تا با گذشت زمان شرایط لازم برای برنامه ریزی در این زمینه صورت گیرد تا در صورت نیاز درباره کاهش یا افزایش نرخ سود بانکی تصمیم گیری کرد.

وی بابیان اینکه باید برنامه ریزی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت به سمت تحول باشد و در گام اول باید تورم موجود کنترل شود افزود: با توجه به تورم 40 درصدی یک تاجر حاضر نیست نرخ سود 2 الی 3 درصدی را از بانک دریافت کند و فعالان  اقتصادی انتظار دارند متناسب با تورم یا بیش از تورم نرخ سود دریافت کنند که برای رسیدن به شرایط مطلوب باید همت را بگذاریم برای ریشه کن کردن نرخ تورم.

لازم به ذکر است نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس در باره اظهارات سیف در جلسه روزگذشته این کمیسیون گفتند: سیف در این جلسه با بیان  اینکه  بنا داریم نرخ اوراق مشارکت را افزایش دهیم اظهارداشت: پیشنهاد بانک مرکزی علی رغم تورم و شرایط موجود این است که هم اکنون کاهش نرخ سود یا تغییر نرخ سود به صلاح کشور نیست در شورای پول و اعتبار نیز مطرح شد که بجای تغییر نرخ سود نرخ اوراق مشارکت را افزایش دهیم چرا که هم اکنون این نرخ هیچ جذابیت برای مردم ندارد؛ سیاست بانک مرکزی این است که فقط نرخ اوراق مشارکت را تغییر دهد و نرخ سایر اوراق ثابت نگه دارد.

گفتنی است چندی پیش خبری منتشر شد مبنی براین که شورای پول واعتبار در حال بررسی پیشنهادی است که در صورت تصویب، سقف نرخ سود سپرده‌های بانکی با ۷ درصد افزایش به ۲۷ درصد و نرخ سود تسهیلات به ۲۹ تا ۳۱ درصد می‌رسد.
منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
0
0
با سلام : آقای سیف فقط از کاهش نرخ تورم صحبت می کنند . ولی ما شاهد این هستیم که قیمتها روز به روز بالاتر میرود . البته شتاب بالا رفتن قیمتها کمی کمتر شده است ولی قیمت اجناس پائین نیامده است و این موضوع باعث این نمی شود که بگوئیم نرخ تورم پائین آمده . اگر می خواهند قیمتها کمی پائینتر بیاید اول از خودشان شروع کنند و قیمت ارزهای دولتی و مبادله ای را کمی و فقط کمی پائینتر بیاورند تا تاثیر گزاری کند و فقط با حرف بدونه عمل کاری درست نمی شود .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین