|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴
کد خبر: ۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی حضور یافت و بازنگری در قانون بانکداری اسلامی، کاهش نرخ تورم تا 35 درصد و همچنین تلاش برای ثبات نرخ ارز مطرح و بررسی شد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی حضور یافت و بازنگری در قانون بانکداری اسلامی، کاهش نرخ تورم تا 35 درصد و همچنین تلاش برای ثبات نرخ ارز مطرح و بررسی شد.

رحیم زارع گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی که با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و معاونان این بانک برگزار شد مسائل و تحولات اقتصادی، نرخ ارز و تورم بررسی شد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: سیف در خصوص اظهار نظرش درباره نرخ 3000 تومانی دلار توضیح داد که منظورش این نبوده کف قیمت دلار 3000 تومان است بلکه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود خود به خود قیمت دلار حدود3000 تومان خواهد بود و نباید نرخ ارز بر اساس فضای خوش‌بینی کاذب تعیین شود.

وی گفت: بانک مرکزی می خواهد نرخ تورم را تا پایان سال به 35 درصد کاهش دهد و از طرفی با اقدامات متناسب به نوعی ثبات اقتصادی در کشور به وجود آورد که تولید کنندگان و فعالان اقتصادی توان پیش بینی‌های  حداقلی را داشته و در معرض شوک های ارزی واقع نشوند.

زارع ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی عنوان شد سه وظیفه اصلی بانک مرکزی در شرایط فعلی کنترل تورم، ثبات نرخ ارز و نظارت است و یکی از هدفهای بانک مرکزی این است که رشد اقتصادی منفی به صفر نزدیک شود که به تبع آن تولید و اشتغال افزایش می یابد.

وی افزود: سیف بیان کرده به دلیل هزینه حدود 42 هزار میلیارد تومان در مسکن مهر نرخ تورم افزایش یافته و پول پرقدرت تولید شده است و همچنین موضوع مابه التفاوت نرخ ارز واردکنندگانی که معادل ریالی آن را پرداخت کرده اند بررسی خواهد شد.

زارع ادامه داد: سیف در جلسه امروزاشاره کرد حل مشکلات اقتصادی به زمان نیاز داد اما با همکاری دولت و مجلس  در کوتاه مدت نیز می توان اقداماتی انجام داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع قانون بانکداری اسلامی و بدون ربا که شهریور 62 تصویب شده و قرار بر این بوده که بعد از پنج سال بازنگری شود مطرح و بررسی شد و همچنین درباره کمبود منابع ارزی نفتی، حل مشکل پیمانکاران، نرخ 27 درصدی اوراق مشارکت و اخذ تسهیلات از بانک جهانی  نیز مطالبی بیان شد./

منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین