ایران برای بازسازی پالایشگاه ونزوئلا قرارداد ۱۱۰ میلیون یورویی امضاء کرد
کد خبر: ۳۴۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
«فرهاد احمدی»، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی گفت: این قرارداد با هدف تعمیرات اساسی ، راهاندازی و تکمیل ظرفیت عملیاتی یک واحد پالایشگاهی ۱۴۰ هزار بشکه در روز در ونزوئلا (که در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال بهرهبرداری است) امضاء شده است.

ایرنا: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به نیابت از شرکت مادر تخصصی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، قرارداد تعمیرات اساسی و راهاندازی پالایشگاه ال پالیتو در ونزوئلا را با مبلغ ۱۱۰ میلیون یورو منعقد کرد.این قرارداد پس از مذاکرات و بررسیهای انجامشده در نیمه اردیبهشتماه جاری با حضور وزیر نفت، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در کشور ونزوئلا منعقد شد.
«فرهاد احمدی»، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی گفت: این قرارداد با هدف تعمیرات اساسی ، راهاندازی و تکمیل ظرفیت عملیاتی یک واحد پالایشگاهی ۱۴۰ هزار بشکه در روز در ونزوئلا (که در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال بهرهبرداری است) امضاء شده است.
وی افزود: منابع مالی این پروژه توسط شرکت نیکو تامین خواهد شد که قرارداد مالی آن نیز فیمابین شرکت نیکو و شرکت ونزوئلایی امضا شده است.
احمدی ادامه داد: همچنین مقرر شده است تا خوراک نفت خام این پالایشگاه هم با مشارکت شرکت ملی نفت ایران از طریق شرکت نیکو تامین شود.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در خصوص نحوه اجرای این قرارداد تصریح کرد: پس از امضاء این قرارداد، ما با یک تیم فنی جهت تهیه و تامین تجهیزات لازم اقدام خواهیم کرد و پس از خرید تجهیزات یک تیم عملیاتی جهت تعمیرات اساسی و راهاندازی واحد به ونزوئلا اعزام خواهند شد.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین