|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
»
رئیس جمهور در دیدار با سفیر جدید واتیکان؛
کد خبر: ۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه)، سفیر جدید واتیكان را به حضور پذیرفت.
دکتر روحانی در این دیدار كه به مناسبت تقدیم استوار نامه سفیر واتیكان صورت گرفت، به بیان نكاتی بسیار مهم در روابط فی مابین و تعامل اسلام و مسیحیت پرداخته و اظهار داشت: ما به دین مسیحیت، به عنوان دینی الهی بر اساس تعالیم قرآن احترام می گذاریم تا آنجا كه در قرآن در شأن حضرت مریم مقدس و فرزند ایشان سوره ای نازل شده است.

رییس جمهور تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند گفتگو بین اسلام و مسیحیت و بین شیعیان و پیروان كلیسای مسیحی كاتولیك هستیم؛ باید همدیگر را بهتر درك كنیم؛چراکه بسیاری از فاصله ها و تخاصم ها ریشه در جهل و ناآشنایی دو فرهنگ دارد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: امروز اهداف مشترك و دشمنان مشترك داریم؛ افراطی گری و تروریسم دشمن مشترك ماست و تعاملات انسانی و همكاری در زدودن فقر و نابرابری براساس تعالیم الهی هدف مشتركمان است، لذا خوب است ما و شما به طور مشترك به كمك مستمندان جهان و آسیب دیدگان از حوادث طبیعی برویم.

رییس جمهور افزود: خدمات بیمارستانی و كمك های مشترك به مستمندان نمادهایی از این تعامل مثبت است.

دکتر روحانی گفت: در منطقه ما امروز كشورهایی دچار معضلات امنیتی و جنگ داخلی اند و در اثر آن هم مسلمانان و هم مسیحیان در رنج هستند؛ ما دشمن مشتركمان در لبنان و سوریه یعنی تروریسم و افراط گری را داریم كه براساس فرموده قرآن هم مساجد را تخریب می كنند و هم كلیساها را .

رییس جمهور اظهار داشت: قرآن به ما مقاومت در برابر متجاوزین به مقدسات و اماكن متبركه را می آموزد و این هدف مشترك ما است.

دکتر روحانی ادامه داد: در كشور ما هم براساس همین اهداف مشترك همواره روابطی صمیمی و رو به پیشرفت وجود داشته و بین مسیحیان و مسلمانان ایرانی بویژه ارامنه و آشوریان همواره رابطه ای بسیار خوب برقرار بوده كه ما تلاش می كنیم این رابطه تداوم داشته باشد.

رییس جمهور تصریح کرد: اقلیت های دینی در مراسم دینی خود آزادانه به عبادت می پردازند و در كلیساها عبادتشان آزادانه انجام می شود و در مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود را داشته و برنامه هایشان بیش از گذشته در حال انجام شدن است.

لئوبوكاردی سفیر جدید واتیكان نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلامهای پاپ فرانسیس رهبر كاتولیك های جهان و انتقال پیام ایشان به دكتر روحانی خواستار اجابت آرزوهای بلند ایشان در صلح و برابری در جهان و رفاه و سلامتی مردم ایران شد و به بیان ضرورت تداوم رابطه میان ایران و واتیكان اظهار داشت: ماموریت كلیسای كاتولیك تبلیغ نیست بلكه هدف، وفاداری و احترام كامل به قانون اساسی و مقررات ایران است.

وی گفت: جامعه مسیحی ایران همیشه اینطور بوده و می خواهد عضو ثابت خانواده بزرگ ایران باشد.
وی با بیان اعتقاد پاپ مبنی بر تداوم گفتگوها نیز اظهار داشت: واتیكان معتقد است كه در گفت و گو و دیالوگ باید همیشه باز باشد تا كشورها براساس احترام متقابل با یكدیگر همكاری كنند؛ به همین جهت است كه واتیكان تحولات سیاسی جدیدی كه توسط رییس جمهوری اسلامی ایران در دنیا ایجاد شده است را با عنوان یك امر بسیار مهم تلقی نموده و با دشمن دانستن تروریزم و افراطی گری نقش تعیین كننده جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهان از جمله صلح و ثبات منطقه را ارج می نهد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین