|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
"محمد سلیمانی" گفت: ادغام وزارت بازرگانی و صنعت و معدن باعث شده است، تولید به حاشیه رانده شود و فعالیت این وزارتخانه به بازرگانی محدود گردد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا باید وزارت بازرگانی دوباره از وزارت صنعت و معدن جدا شود؟» گفت: بله، باید جدا شود، زیرا این ادغام باعث شده است که حجم وزارتخانه بسیار بزرگ شود، در حالی که وظایف و مأموریت های دو وزارتخانه با یکدیگر هیچ سنخیتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مأموریت های وزارت بازرگانی و وزارت صنعت و معدن متفاوت و متنوع است، اظهار داشت: به عنوان مثال خرید کالاهای اساسی و واردات آن ها هیچ ربطی با صنایعی مثل خودروسازی ندارند. بحث تجارت، مربوط به کالاها و کشاورزی و مسائل معیشتی مردم است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ادغام باعث دو آسیب بزرگ شده است، تصریح کرد: نخست اینکه تولید به حاشیه رانده شده است، و دوم اینکه خودروسازها به جای رفتن به سراغ تولید و سودآوری از این محل، به سراغ تجارت صرف رفته اند.

سلیمانی با ذکر این مطلب که زمانی گروهی در مجلس برای کوچک کردن حجم دولت این طرح را ارائه کرده بودند گفت: با وجود این، ادغام فایده ای در پی نداشته است و به جای کوچک تر شدن حجم دولت، تنها باعث پیچیده تر شدن روابط و شلوغ تر شدن وزارتخانه های مربوطه شده است.

وی با بیان اینکه وزیر مربوطه نمی تواند وزارتخانه را با این حجم بالای کاری به خوبی مدیریت کند، اظهار داشت: هم ادغام وزارت صنعت و معدن با بازرگانی و هم ادغام وزارتخانه مسکن با راه و شهر سازی، درست نبود و باید برای جداسازی دوباره اقدام کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن  در پاسخ به این سوال که «آیا طرح جداسازی وزارتخانه ها در مجلس به صورت جدی پیگیری می شود» گفت: این بحث در مجلس مطرح هست، ولی دولت هنوز تازه مستقر شده است و باید این طرح را بررسی و به مجلس ارائه دهد، با این حال اکثر اعضای مجلس پیگیر مسئله هستند.
منبع: اکونیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین