کد خبر: ۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
قربان محمدپور کارگردان فیلم "دل‌ بی‌قرار" با گلایه از مشکلاتی که برای پخش این فیلم در دفتر "فیلمیران" به دلیل قانون جدیدالتصویب در کانون پخش‌کنندگان فیلم به وجود آمده از شورای صنفی نمایش خواست که جلوی از دست رفتن فرصت اکران این اثر سینمایی را بگیرد.
قربان محمدپور کارگردان فیلم "دل‌ بی‌قرار" با گلایه از مشکلاتی که برای پخش این فیلم در دفتر "فیلمیران" به دلیل قانون جدیدالتصویب در کانون پخش‌کنندگان فیلم به وجود آمده از شورای صنفی نمایش خواست که جلوی از دست رفتن فرصت اکران این اثر سینمایی را بگیرد.

قربان محمدپور نویسنده و کارگردان فیلم "دل بی‌قرار" با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای اکران این فیلم سینمایی گفت: ما اسفند سال گذشته برای پخش این فیلم سینمایی با "فیلمیران" قرارداد بستیم اما متاسفانه طبق اعلام شورای صنفی هر دفتر پخش در سال 92 تنها می‌تواند هشت فیلم را اکران کند که فیلم "دل بی‌قرار" نهمین فیلم این دفتر به حساب می‌آید بنابراین ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌ایم.

وی ادامه داد: طبق قراردادی که با  "فیلمیران" داشته ایم این موسسه تاکنون 50 میلیون تومان خرج تبدیل فیلم از نسخه ویدیویی به 35 میلیمتری و ساخت آنونس کرده و آنونس فیلم هم در 25 سینما پخش شده است. با این حساب من چطور می‌توانم پخش‌کننده فیلم را عوض کنم. اصلا کدام پخش حاضر می شود در چنین شرایطی که باید 50 میلیون تومان به پخش‌کننده قبلی پرداخت کند این فیلم را اکران کند.

این کارگردان سینما یادآور شد: حدود سه ماه است که هر روز به شورای صنفی نمایش و اتحادیه تهیه‌کنندگان مراجعه می‌کنم اما هر بار به من وعده می دهند که مشکلم حل خواهد شد و نمی‌شود. شورای صنفی نمایش باید فکری به حال این فیلم بکند چون من به عنوان سرمایه گذار از زندگی شخصی ام برای ساخت این اثر هزینه کرده ام و دیگر نمی خواهم بلایی که بر سر فیلم قبلی‌ام یعنی "زبان مادری" آمد و فیلم را در 4 سینما و به مدت یک هفته اکران کردند سر این فیلم هم بیاید.

محمدپور در پایان تصریح کرد: قرار بود "دل بی‌قرار" بعد از پایان فیلم "استرداد" در گروه آفریقا اکران شود اما با مشکلات به وجود آمده معلوم نیست اکران فیلم به چه شکلی خواهد بود. اگر قرار باشد من با پخش‌کننده دیگری قرارداد ببندم باید به آن موسسه اعتماد داشته باشم و آن پخش‌کننده هم هزینه‌هایی را که "فیلمیران" برعهده داشته متقبل شود که در این شرایط کار بسیار سختی است. شورای صنفی نمایش باید جلوی فیلم‌سوزی و نابودی این اثر سینمایی را بگیرد.

طی مصوبه‌ای که به تصويب كانون پخش كنندگان سينمای ايران رسيده قرار بر این بوده است که از سال 91 دفاتر مجاز به پخش فیلم حداكثر هشت عنوان فيلم سينمايی را در طول سال اكران کنند که به دلیل برخی جابجایی‌ها فیلم "دل بی‌قرار" نهمین فیلم دفتر پخش "فیلمیران" شناخته می شود.

البته هفته گذشته روابط عمومی شورای مرکزی کانون پخش کنندگان سینمای ایران طی نامه ای از مصوبات تازه کانون پخش خبر داده که طی آن هر دفتر سینمایی در سال 93 می‌تواند تنها 4 فیلم پخش کند که در اعتراض به این تصمیم دفتر "فیلمیران" از حضور در کانون پخش‌کنندگان فیلم انصراف داده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین