»
کد خبر: ۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه 13 آبان بهترین زمان برای بازخوانی جنایت‌های آمریکاست افزود: افشاگری اسنودن نشانه دهنده دورویی در سیاست خارجی آمریکا است.
حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نزدیک شدن مراسم 13 آبان به روابط کشورمان در طول تاریخ با آمریکا پرداخت و گفت: دخالت در کودتای 28 مرداد،کشتار دانشجویان در 16 آذر و کمک به اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران نشانگر ماهیت واقعی آمریکاست.
 
وی ادامه داد: آنها بعد از انقلاب دارایی‌های  کشورمان را بلوکه کردند و در جنگ 8 ساله کمک‌های مختلفی به صدام انجام دادند شلیک به هواپیما مسافربری و نهاینا تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از طریق سیاسی،نظامی و فرهنگی و جلوگیری از پیشرفتهای علمی،هسته‌ای کشور از حداقل توطئه‌های آمریکا علیه ماست.
 
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی به دلایل تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 58 اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت آمریکا به مرکز سازماندهی عناصر ضد انقلاب از جمله در گنبد،آذربایجان،کردستان و خوزستان علیه کشورمان شد.
 
ترقی افزود: آمریکا تلاش می‌کرد تا با نفوذ در درون انقلاب جنگ داخلی در کشور درست کند که همه این اقدامات از طریق سفارتخانه آمریکا برنامه ریزی می‌شد.
 
وی با بیان اینکه سفارت آمریکا مرکز اسناد و مدارک اقدامات آمریکا علیه ایران بود افزود: اسناد عوامل،افراد و گروهایی که به عنوان ستون پنجم عمل می‌کردند در سفارتخانه آمریکا وجود داشت لذا تسخیر این سفارتخانه که تبدیل به لانه‌ جاسوسی شده بود دستاوردهای زیادی برای کشور داشت که بعضی ها سو استفاده کردند با این حال آثار مثبت آن بیشتر بود.
 
معاون بین الملل حزب موتلفه در ادامه با اشاره به اینکه افشاگری اسنودن باعث شد برخی مقامات آلمانی سفارتخانه آمریکا را لانه جاسوسی بدانند، افزود: این مسئله روحیات دوگانه و نفاق آمریکا در سیاست خارجی را نشان می‌دهد در واقع ماهیت آمریکا این است که نمی‌تواند سفارتخانه‌اش را بدون توطئه  علیه کشورها نگه دارد. 
 
ترقی با بیان اینکه افشاگری اسنودن نشان داد آمریکا کشور دورویی است ادامه داد: تمام سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی آمریکا بر مبنای سلطه بر دیگر کشورها طراحی شده است و حتی دوستان آنها نیز از این مسئله مستثنی نیستد.
 
وی در ادامه با انتقاد از جمع آوری برخی از بیلبوردها در تهران گفت: از جمع آوری بیلبورد‌ها مربوط به افشا عدم صداقت آمریکا گله دارم زیرا این اینگونه اقدامات تبلیغاتی زمینه اعتراض مردم در 13 آبان را فراهم می‌کرد، وقتی اروپایی‌ها بر عدم صداقت آمریکا مهر تایید زدند ما نباید این چهره را تصحیح و تبرئه کنیم.
 
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه 13 آبان بهترین زمان برای بازخوانی جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران و دانشجویان است افزود: 13 ابن باید هرچه باشکوه تر برگزار شود زیرا این بازخوانی برای ملت ایران و نسل جوانی که کمتر شاهد اقدامات خصمانه آمریکا بودند بسیار مفید است تا دنیا جنایتهای آنها را بشناسد.
 
ترقی با اشاره به اینکه ملت ایران با برگزاری مراسم 13 آبان مجددا تنفر از دشمن و اقتدار خود را نشان می‌دهد افزود: در چنین شرایطی بحث مذاکره و گفتگو با آمریکا با دقت بر این موضوع که نقش آمریکا و دشمنی علیه ملت هیچ تغییری صورت نگرفته باید انجام شود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین