کد خبر: ۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، رشد فرهنگی جامعه را بالاتر از برنامه های تلویزیونی دانست و افزود: این رسانه در صورت تغییر ندادن نگرش خود در روند برنامه سازی، با ریزش بیشتر مخاطب مواجه خواهد شد.
حجت الاسلام «سیدعلی حسینی» روز چهارشنبه گفت: طی مدت اخیر با توجه به تکثر رسانه ها و برنامه های آنها، تلویزیون در تطبیق رویکرد برنامه سازی خود برای حفظ مخاطب، نتوانسته آنچنانکه شایسته ظرفیت آن است، عمل کند.

وی ادامه داد: برنامه سازی در رسانه ای مانند تلویزیون با انبوه شبکه ها و نیروهای متعدد آن باید از تنوع، شکل و ساختار متفاوتی برخوردار باشد تا بتواند در جذب حداکثر مخاطبان موفق عمل کند اما حرکت برنامه ها و خط مشی تلویزیون روی یک مسیر ثابت، باعث شده تا این رسانه با وجود تلاش در امر برنامه سازی در بحث جذب مخاطب با چالش هایی مواجه باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: امروز تلویزیون رقبای جدید چون ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی را با صدها برنامه غیرفرهنگی و مخالف با نگاه اسلامی و متعالی جاری در بطن فرهنگ انقلابی کشور پیش روی خود دارد و بر همین اساس لازم است تا این رسانه در تنوع بخشی به برنامه های خود با شتاب بیشتری حرکت کند.

وی افزود: اینکه تصور کنیم سرعت رشد فرهنگی مردم ایران بویژه نسل جوان و تحصیلکرده آن با رشد برنامه سازی و تنوع بخشی و افزایش کیفیت تولیدات سازمان صدا وسیما تطبیق دارد راه به خطا رفته ایم و در حقیقت باید گفت سطح رشد فرهنگی مردم از برنامه های تلویزیون بالاتر بوده است.

حسینی، سازمان صدا وسیما و بویژه تلویزیون را مهمترین منبع خوراک رسانه ای در کشور دانست و تصریح کرد مهم آن است که این رسانه قدرتمند ظرفیت بالایی دارد اما در بهره برداری از این ظرفیت در شکل برنامه ریزی کلان دچار آسیب هایی است که باید توسط متخصصان و نیروهای خبره آسیب شناسی شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین