|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
»
کد خبر: ۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
هنوز استانداران نیمی از استان‌های کشور مشخص نشده‌اند و این مساله باعث شده که با وجود گذشت مدت زیادی از استقرار وزیر کشور در این وزارتخانه، حرف و حدیث‌ها در این خصوص همچنان ادامه داشته باشد. شاید وزارت کشور را بتوان یکی از سیاسی‌ترین وزارتخانه‌های دولت دانست. از همین رو استانداران نیز باید افرادی با سابقه سیاسی باشند و اینکه صرفا سابقه مدیریتی هرچند موفق داشته باشند نیز بر این امر کفایت نمی‌کند.
درایت و هوشمندی سیاسی یکی از ویژگی‌های لازمه برای یک استاندار است که بتواند امور سیاسی مانند وضعیت احزاب دراستان را به خوبی تحلیل کرده و به این دست امور رسیدگی کند.

طبیعتا استانداری که سابقه مدیریت در این سطح یا حتی یک سطح پایین‌تر را نیز ندارد به همان مشکلاتی در کار برخواهد خورد که استانداران دولت احمدی‌نژاد داشتند. در این شرایط برخی معتقدند که یکی از مهم‌ترین گام‌های دولت تدبیر و امید در راستای اصلاح‌ مشکلات به وجود آمده و ناشی از سوءمدیریت‌های گذشته، انتخاب استانداران توانمند در استان‌های مختلف است که بتوانند روند اصلاح امور را به نحو احسن مدیریت کنند. علی‌محمد غریبانی، استاندار سابق اردبیل نیز به عنوان یکی از گزینه‌ها برای تصدی این سمت مطرح شده و پس از آنکه احتمال این انتخاب قوت گرفت، یکی از خبرگزاری‌های کشور با انتشار بیانیه‌ای اقدام به فضاسازی علیه وی کرد.

یکی از خبرگزاری‌ها با انتشار بیانیه‌ای سعی کرده تا در زمینه انتخاب استاندار اردبیل ابهاماتی را ایجاد کند. نظر شما درباره مواردی که به شما نسبت داده‌اند، چیست؟

ظاهرا برخی افرادی که از قانون انتخابات مجلس هیچ اطلاعی ندارند با جعل تاریخ و بیانیه سازی می‌خواهند فضای بی‌قانونی بر کشور حکمفرما باشد. البته اردبیل بیش از 10 سال است كه متاسفانه دچار این وضعیت است. این خبرگزاری که مواضع آن از قبل و بعدازانتخابات ریاست جمهوری برهمگان روشن است روز سه شنبه هفته گذشته درسرویس خبری استان‌های خود بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن علاوه بر جعل تاریخی، بدون نام بردن از من موارد کذبی را نیز نسبت داده بود.

آیا ادعای این خبرگزاری مبنی بر عزل شما از استانداری به دلیل تندروی صحت دارد؟

در این بیانیه ادعا داشته‌اند که در زمان استانداری من در استان آذربایجان غربی به دلیل تندروی‌ها و عدم توجه به منافع ملی و منافع مردم استان توسط وزارت کشور عزل شده‌ام، این ادعا کذب محض بوده و تهمتی بیش نیست. این تهمت و جعل تاریخ درحالی صورت می‌گیرد که همه می‌دانند من به دلیل بیماری همسرم ناچار به تهران انتقال یافتم و متاسفانه ظرف زمانی حدود یک ماه همسرم را از دست دادم، البته لازم به یادآوری است بعد از سمت استانداری، مشاورعالی وزیرکشور بودم.

پس از آن از سمت مشاور وزیر هم استعفا دادید. علت آن چه بود؟

انتخابات مجلس نزدیک بود بنا به خواست مردم اردبیل جهت شرکت در انتخابات ازسمت مشاورت عالی وزیر کشوراستعفا دادم. این استعفا نیز براساس مر و رویه قانونی صورت گرفته است.

فکر می‌کنید علت این جوسازی‌های رسانه‌ای چه باشد؟

با توجه به مراجعات مکرر گروه‌های سیاسی، اجتمایی، صنفی، شخصیت‌های علمی و اهالی شهرستان‌های استان برای حضور در عرصه خدمت به مردم شریف اردبیل و نیز رفع نابسامانی‌ها و فقط به منظور ارائه تجارب و توان تخصصی خود برای تصدی استانداری اردبیل اعلام آمادگی کرده‌ام که در صورت پاسخ مثبت دولت محترم از هیچ کوششی برای آبادانی استان عزیزم  دریغ نخواهم کرد بنابراین احساس می‌کنم برخی تندروهای استان با توجه به این رویکرد فکر می‌کنند با تهمت زدن و مخدوش کردن هویت افرادی مانند حقیر می‌توانند شرایط تحمیل شده به مردم استان اردبیل را با پوست‌اندازی وتغییر چهره همچنان پایدار نگه دارند.

بیانیه مورد ادعا را چقدر بیانگر مطالبات مردم استان می‌دانید؟

زمانی که استاندار بودم یا حتی در دوران 16ساله نمایندگی مردم شریف اردبیل همیشه مخالفان فکری و سیاسی از گفت‌وگو و تعامل با من و مجموعه تحت مدیریتم استقبال کرده‌اند. جای شگفتی است که اکنون در یک بیانیه ساختگی متهم به تندروی شده‌ام. امیدوارم دوستان بیانیه‌ساز با عنایت الهی و تبعیت از قرآن کریم در مسیرحق وحقیقت قرار گیرند چراكه مناصب دنیوی تنها فرصت خدمت به مردم و عبادت خداوندی است.

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین