|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
»
کد خبر: ۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
دادگاه جنایی مصر جلسه محاکمه حسنی مبارک، دو فرزند و همکاری وی را به اواسط ماه آینده میلادی موکول کرد.
به گزارش شبکه المیادین، دادگاه جنایات شمال قاهره امروز دوشنبه دستور داد تا تاریخ جلسه بعدی محاکمه حسنی مبارک، علا و جمال مبارک، حبیب العادلی، وزیر کشور اسبق و شش تن از همکاران وی و حسین سالم، تاجر فراری به تعویق بیافتد.

منابع قضایی مصر اعلام کردند که این جلسه به روزهای 16، 17 و 18 ماه نوامبر برای شنیدن شهادت احمد نظیف، نخست وزیر اسبق مصر و سرلشکر حمدی بدین موکول شد.

دادگاه تجدید نظر مصر طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای بازنگری در احکام صادره درباره "حسنی مبارک"، رئیس جمهوری مخلوع مصر و "جمال و علاء مبارک"، دو فرزندش و "حبیب العادلی"، آخرین وزیرمبارک  و 6 نفر از معاونان وی و همچنین "حسین سالم"، سرمایه‌دار فراری مصر و از نزدیکان به مبارک در قاهره تشکیل شد.

این جلسات تجدید نظر به صورت کاملا محرمانه برگزار شد و قرار است گزارش‌های آن براساس حکم دادگاه جنایی قاهره به هیچ نهاد و ارگان حکومتی برای حفظ امنیت ملی کشور ارائه نشود.

در این جلسات مبارک و فرزندان و وزیر کشورش درباره اتهامات وارده در خصوص کشتار تظاهرکنندگان مصری طی انقلاب 25 ژانویه 2011 و هدر دادن اموال عمومی از طریق فروش گاز ارزان قیمت به اسرائیل بار دیگر محاکمه می شوند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین