|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با پیروزی برابر راه‌آهن در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال پس از هفته‌ها بار دیگر به صدر جدول لیگ برسد.
تک گل محمدرضا خلعتبری سه امتیاز دیدار با راه آهن سورینت را به حساب پرسپولیس واریز کرد.

دیدار تیم های فوتبال راه آهن و پرسپولیس در حالی از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز (یکشنبه) در ورزشگاه تختی آغاز شد که هوای مطلوب پاییزی و حضور حدود 10 هزار تماشاگر نوید یک بازی تماشایی را می‌داد. هرچند بارندگی دیشب تهران روی کیفیت زمین بازی تاثیر منفی گذاشته بود اما تلاش مسئولان ورزشگاه تختی اجازه نداده بود که وضعیت زمین بیش از حد خراب شود.

نیمه نخست

دقایق ابتدایی بازی بدون هیچ اتفاق خاصی سپری شد تا این که در دقیقه 9 امید عالیشاه از جناح راست وارد زمین راه آهن شد و توپ را به روی دروازه حریف ارسال کرد اما ضربه سر مدافع راه آهن توپ را پشت محوطه جریمه به خلعتبری رساند. مهاجم سرخ پوشان توپ بادآورده را تک ضرب به سمت دروازه فرستاد اما با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 20، سیدمهدی سیدصالحی در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار گرفت. در این دقیقه در پی یک رفت و برگشت با اشتباه هافبک راه آهن توپ به پرسپولیسی‌ها رسید تا با یک ضربه سر مهاجم خود را با دروازه بان راه آهن تک به تک کنند. سیدصالحی اما دروازه را کج دید و توپ را به بیرون فرستاد.

دقیقه 22، سیدصالحی دروازه راه آهن را گشود اما این بار پرچم کمک داور به او اجازه نداد تا شادی کند. داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

دقیقه 26، محمدرضا خلعتبری در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و کمی با آن حرکت کرد اما با خطای بازیکن راه آهن متوقف شد تا یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس یه دست بیاید. این ضربه سودی برای سرخ پوشان نداشت.

دقیقه 28، باز هم اشتباه مدافعان راه آهن توپ را داخل محوطه جریمه به پرسپولیسی ها داد اما حرکت سیدصالحی در این صحنه حاصلی جز یک ضربه کرنر نداشت. پرسپولیسی ها به سرعت بازی را آغاز کردند و توپ را از دست دادند.

دقیقه 36 اولین فرصت برای راه آهن به دست آمد. در این لحظه سپیدپوشان میزبان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما توپ ارسالی را نیلسون بالاتر از همه بازیکنان مهار کرد.

نیمه دوم

نیمه دوم دیدار تیم‌های راه‌آهن و پرسپولیس در حالی آغاز شد که هوای ورزشگاه کم‌کم به سردی می‌گرایید ولی این مساله روی تشویق تماشاگران تاثیری نگذاشته بود و آنها با همان شور و حرارت بازیکنان محبوبشان را تشویق می‌کردند.

در همان دقیقه اول نیمه دوم، پرسپولیسی‌ها صاحب یک موقعیت خوب برای گلزنی شدند. در دقیقه 46 داور یک ضربه ایستگاهی در فاصله حدود 20 متری، برای پرسپولیس گرفت. محمدرضا خلعتبری از این فرصت به خوبی استفاده کرد و به زیبایی توپ را به تور دروازه راه‌آهن فرستاد. به همین ترتیب سرخپوشان میهمان با یک گل از میزبان خود پیش افتادند.

در ادامه پرسپولیسی‌ها چندین بار دیگر سعی کردند در کناره‌ها به دروازه راه‌آهن نزدیک شوند اما هربار نفوذشان بی‌نتیجه باقی می‌ماند.

راه‌آهن پس از حدود گذشت 21 دقیقه از آغاز نیمه دوم، توانست خود را به دروازه پرسپولیس نزدیک کند و صاحب یک ضربه ایستگاهی شود، اما آنها از این ضربه نتوانستند استفاده کنند. اما سه دقیقه بعد پرسپولیس در آستانه رسیدن به دومین گل خود بود. در این لحظه پیام صادقیان که از سمت راست زمین راه‌آهن نفوذ کرده بود، توپ را به زیبایی روی دروازه ارسال کرد و سیدصالحی هم با ضربه سر آن را به سمت دروازه فرستاد، اما توپ مهاجم پرسپولیس با بدشانسی او به دیرک دروازه برخورد کرد.

در ادامه بازی کم و بیش پایاپای ادامه داشت تا اینکه پرسپولیسی‌ها در یک لحظه با یک انجام حرکت تاکتیکی خوب وارد محوطه جریمه راه‌آهن شوند. در این لحظه امید عالیشاه که تقریبا با حامد فلاح‌زاده دروازه‌بان راه‌آهن تک به تک شده بود، شوت محکمی زد ولی شوتش با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت تا آه از نهاد هواداران پرسپولیس بلند شود. یک دقیقه بعد این راه‌آهن بود که می‌توانست به گل برسد. مهاجم راه‌آهن تقریبا با نیلسون تک به تک شد ولی دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس به خوبی توپ او را دفع کرد.

راه آهن در دقایق پایانی بازی چند فرصت گلزنی را از دست داد تا در نهایت بازی با تک گل خلعتبری از آن سرخپوشان پایتخت شده و پرسپولیس یک قدم دیگر به صدرنشینی در لیگ برتر نزدیک شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین