|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
رییس مرکز پژوهش غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌اندازی تلفن مشاور دیابت برای مردم سراسر کشور خبر داد.
دکتر باقر لاریجانی در نشست خبری کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم (کودکان و بزرگسالان)، گفت: از مدت‌ها قبل با شرکت درکسل کار مشترکی در حوزه سلامت آغاز کردیم که مشاوره دیابت تلفنی یکی از نتایج آن است که در روزهای آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی در این رابطه افزود: افراد در سراسر کشور می‌توانند با تلفن ۰۲۱۸۹۹۹ و ساکنین تهران با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۷۷۷۷ تماس بگیرند و نیازهای فوری خود را برطرف کنند. وی در ادامه گفت: ۴۰ تا ۴۵ درصد افراد می‌توانند مشکلات درمانی خود را از طریق سامانه تلفنی برطرف کنند و این خدمات تنها مربوط به دیابت نیست. روانشناسی، اعتیاد و پزشکی عمومی نیز از سایر حوزه‌هاست که به این طریق می‌توانند نیاز افراد را برطرف کنند.

لاریجانی در رابطه با کنگره تازه‌های غدد و متابولیسم، گفت: این سمینار اولین سمینار است که ویژگی‌های غدد اطفال و بالغین را در کنار هم بررسی می‌کند و اختلافات و مشابهت‌ها را در کنار هم عنوان می‌کند. رییس مرکز پژوهش غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رابطه افزود: اساتیدی از کشورهای آمریکا و کانادا به صورت ویدئویی سخنرانی کردند. از جمله این افراد رییس انجمن جراحی کانادا است که اگر بتوانیم این روش سخنرانی را افزایش دهیم، با توجه به هزینه‌های بالای دعوت از خارج از کشور، نتیجه مطلوبی در برگزاری سمینارهای این چنینی به دنبال خواهد داشت.

وی در رابطه با دیابت و چالش‌های پیش‌رو در رابطه با این بیماری، گفت: این مشکل مختص کشور ما نیست، ولی در کشورهای دیگر عوامل ریسک این بیماری را کاهش داده‌اند. ۲۵ درصد جمعیت ایران عوامل ریسک را دارا هستند که برای کاهش خطر ابتلای این افراد باید اقداماتی سیستماتیک در کشور پیاده شود. به طور مثال فعالیت فیزیکی را با تصمیم‌های کلان در کودکان دانش‌آموز و بزرگسالان انجام داد و یا میزان چربی‌های اشباع شده در تغذیه افراد را کاهش دهد.

لاریجانی با بیان اینکه در این کنگره موضوع سلول‌ درمانی مطرح شده است، گفت: بحث سلول درمانی بسیار نوین است و با چالش‌های جدیدی روبروست. ممکن است در شرایطی این روش درمان اثرات مطلوبی داشته باشد، اما در شرایط به ظاهر مشابه، اثرات متفاوتی داشته باشد. دو مطالعه بالینی نسبتا بزرگ در این زمینه انجام شده و موفقیت‌هایی داشته‌ایم که در این کنگره نتایج آن اعلام خواهد شد. این روش می‌تواند کاهش مصرف انسولین را به دنبال داشته باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین