|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۵
گزارشی از اختتامیه‌ی جشنواره‌ی تئاتر «سوره ماه»
کد خبر: ۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
اختتامیه جشنواره‌ی تئاتر «سوره ماه» علاوه بر معرفی برگزیدگان با تقدیر از عزت‌الله انتظامی همراه شد.
در مراسم پایانی جشنواره‌ی تئاتر «سوره ماه» که شامگاه 29 مهرماه برگزار شد،هنرمندانی و مدیرانی چون عزت‌الله انتظامی‌، داوود رشیدی‌، احترام برومند‌، اسماعیل خلج‌، جهانگیر الماسی‌، رضا صابری‌، محسن مومنی شریف(رئیس حوزه هنری)،‌ اتابک نادری(مدیر تئاتر شهر)،‌ محمد حسین ناصربخت‌، حسین فرخی‌، مهرداد رایانی مخصوص،‌ کوروش سلیمانی،‌ حسین پارسایی‌ و... حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم که در حوزه هنری برگزار شد، از عزت‌الله انتظامی که ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره تئاتر «سوره ماه» را برعهده داشت، تقدیر و قدردانی به عمل آمد.


انتظامی: در گذشته بعضی کارها قدرت بیشتری داشتند


عزت‌الله انتظامی‌ که در دوره‌های گذشته با جشنواره تئاتر «سوره ماه» همکاری داشته است در سخنانی یادآور شد: امسال نهمین سال همکاری من با جشنواره تئاتر سوره ماه است. خوشحال هستم که مردم استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند البته شاید در گذشته بعضی از کارها قدرت بیشتری داشته‌اند. گاهی کارهایی را می‌بینیم که دستپاچگی در آنها دیده می‌شود و تماشاچی هم این موضوع را متوجه می‌شود.

او ادامه داد: امیدوارم گروه‌هایی که از شهرستان می‌آیند، سعی کنند کارهایشان پخته‌تر باشد و به این فکر کنند که قرار است برای اجرا به تهران بیاینند گاهی وقت‌ها می‌بینیم، هنرپیشه‌ای نمی‌داند روی صحنه چگونه حرف بزند.

انتظامی با بیان پیشنهادی به گروه‌های شهرستانی افزود: پیشنهادم به گروه‌های شهرستانی این است که برای حضور در چنین جشنواره‌ای با علاقه بیشتری کار کنند، واقعا چرا ما نباید سال به سال بهتر باشیم!


نصیحت داود رشیدی به بازیگرانی که روی صحنه آمدند

در بخش دیگری از این مراسم داوود رشیدی به همراه همسرش احترام برومند که برای اهدای جایزه بازیگری زن به صحنه آمده بودند در صحبتی کوتاه خطاب به برخی هنرمندانی که زمانی که به روی صحنه می‌آمدند و صحنه را می‌بوسیدند گفت: من نصیحتی به بازیگرانی دارم که به تقلید وقتی که وارد صحنه می‌شوند پای صحنه را می بوسند این کار برای زورخانه است، این خاک صحنه است و دست زدن ‌، بوسیدن و این کارها درست نیست. این نصیحتی بود که می‌خواستم بگویم.

جهانگیر الماسی هم که برای اهدای جایزه بازیگری مرد به صحنه آمده بود گفت: خوشحالم که تئاتر ایران به مدد جوان‌هایی مثل شما زنده است و حرف می‌زند و فرهنگ و هویت ملی ما را حفظ کرده است.

او افزود: فکر می‌کنم در فرهنگ ما و عرفان ایرانی رابطه خلقت انسان و خدا بر مبنای سه واژه حسن‌، عشق و حزن است. اشک‌های آقای انتظامی این معنا را برای من زنده کرد اما آخ که این عمر چقدر کوتاه است.

در ابتدای این مراسم نیز رحمت امینی دبیر هنری جشنواره تئاتر سوره ماه و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در صحبت‌هایی کوتاه گفت: دوست دارم در اینجا از آنهایی که در این مراسم، حضور ندارند تشکر کنم. در این پروسه چند ماهه گروه‌های زیادی درگیر جشنواره «سوره ماه» شدند.

او ادامه داد: جشنواره تئاتر «سوره ماه» نقطه عطفی در انتخاب‌ها و در نگاه ما به تئاتر بود. امیدوارم در ادامه مسیرمان به اهداف بزرگتری دست یابیم.


اسامی برگزیدگان بیست و دومین جشنواره سوره ماه در بخش مسابقه و بخش استعدادهای جوان بدین شرح است:


در بخش موسیقی نفر اول سعید رضایت برای نمایش «سیاریحون»، نفر دوم محمد فرشته‌نژاد برای نمایش «سایه سکوت»‌، نفر سوم پیام شریف‌زاده برای نمایش «وقتی خدا گریه می‌کند».

در بخش طراحی صحنه: نفر اول روح‌الله امامی برای نمایش «وقتی خدا گریه می‌کند»، نفر دوم امیل فاضلی برای نمایش «تار شیشه‌ای»، نفر سوم میثم نویریان برای نمایش «92 درصد زندگی».

در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نفر اول خسرو امیری برای نمایش «آش سرخ پشت پا»، نفر دوم به طور مشترک اصغر خلیلی و ناصر حبیبیان برای نمایش «وقتی خدا گریه می‌کند»،‌ نفر سوم عبدالرضا سواعدی برای نمایش «عالیه»

در بخش بازیگری زن، نفر اول که جایزه آن توسط داوود رشیدی و احترام برومند اهدا شد، «ندا گلرنگی» برای نمایش «سیاریحون»، نفر دوم مهتاب باجلان برای نمایش «سایه سکوت»، نفر سوم که جایزه آن توسط عزت الله انتظامی اهدا شد سوگل سادات خلیق برای نمایش «بیضایی» و جمیله ستوده نیا برای نمایش «کاریزما».

در بخش بازیگری مرد نفر اول، سید علی موسویان برای نمایش «پلاک 8»، نفر دوم فرید قبادی برای نمایش «سایه سکوت»، نفر سوم به طور مشترک کوروش شاهونه برای نمایش «آش سرخ پشت پا» و سعادت‌الله همت‌زاده برای نمایش «فنجان آبی».

در بخش کارگردانی نفر اول محمد زوار بی‌ریا برای نمایش «پلاک 8» ‌، نفر دوم محمدرضا عطایی‌فر برای نمایش «سکوت» و نفر سوم به طور مشترک امین ابراهیمی برای نمایش «خنکای ختم خاطره» و کیوان صباغ برای نمایش «تار شیشه‌ای».

همچنین برگزیدگان بخش استعدادهای جوان به این شرح هستن:

در بخش موسیقی سجاد کیانی برای نمایش « جامانده»

در بخش طراحی صحنه حسین منتظمی برای نمایش «آلیس دختر قصه و توت فرنگی‌هایش»

در بخش نمایش‌نامه‌نویسی بهار محمود زاده برای نمایش «جامانده»

در بخش بازیگری مرد حمید اصغری برای نمایش «ابوالهل»

در بخش بازیگری زن ستوده حیدری برای نمایش «جامانده»

و در بخش کارگردانی به طور مشترک غزل نعیمی برای نمایش «آلیس دختر قصه و توت فرهنگی‌هایش» و بهاره محمودزاده برای نمایش «جامانده».

همچنین در پایان این مراسم 4 نمایش «آش سرخ پشت پا»،«تار شیشه‌ای»،«کاریزما» و«جامانده» بدون اولویت از سوی ستاد برگزاری جشنواره و هیات داوران به سی و دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.












منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین