»
کد خبر: ۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
دکتر «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: خط تولید اکسید اورانیوم (UO2) غنی شده برای تهیه و تامین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر تا سه ماه آینده بطور کامل راه اندازی می شود.
معاون رییس جمهوری روز سه شنبه  افزود: در سایت هسته ای اصفهان سه نوع سوخت تولید می کنیم که یکی برای راکتور تهران و بصورت صفحات سوخت با اورانیوم 20 درصد است و دو نوع سوخت دیگر برای راکتورهای بوشهر و آب سنگین اراک است.

صالحی تصریح کرد: سوخت راکتور اراک، اکسید اورانیوم طبیعی (UO2) و سوخت نیروگاه اتمی بوشهر اکسید اورانیوم غنی شده (UO2) است که بصورت قرص در داخل میله های سوخت قرار دارند.

به گفته رییس سازمان انرژی اتمی، هر قرص سوخت حدود 15 گرم وزن دارد و سوخت نیروگاه اتمی بوشهر نیز با غنای حدود سه تا چهار درصد است.

وی تاکید کرد: برای اینکه گاز یو.اف شش تولید شده در نطنز تبدیل به U3O8 به منظور تولید سوخت راکتور تهران یا تبدیل به UO2 اکسید اورانیوم طبیعی یا غنی شده برای راکتورهای اراک و بوشهر گردد، هر یک نیاز به خطوط تولید ویژه خود دارند که خط تولید اکسید اورانیوم غنی شده برای تولید سوخت نیروگاه بوشهر تا سه ماه آینده بطور کامل راه اندازی می شود.

به گفته صالحی، پیش از این مراحل تحقیقاتی و پایلوت تولید اکسید اورانیوم غنی شده با موفقیت سپری شده و مراحل راه اندازی نیز بخوبی در حال انجام است.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتقال ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه از حاشیه نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در قانون بودجه، ردیف خاصی برای این منظور در نظر گرفته شده که وزارت کشور عهده دار این مساله است و باید این موضوع را مدیریت کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین