در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛
کد خبر: ۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
معاون اول رییس جمهوری بر لزوم جلوگیری از روند فزآینده مطالبات معوق بانکی و پیگیری جدی و منسجم برای ساماندهی این مطالبات و بازگشت منابع بانکی به چرخه تولید تاکید کرد.
معاون اول رییس جمهوری بر لزوم جلوگیری از روند فزآینده مطالبات معوق بانکی و پیگیری جدی و منسجم برای ساماندهی این مطالبات و بازگشت منابع بانکی به چرخه تولید تاکید کرد.

« اسحاق جهانگیری » عصر روز گذشته (دوشنبه) در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، یکی از رسالت های اصلی ستاد را حل و فصل موضوع مطالبات معوق بانکی به عنوان یکی از چالش های موجود در نظام بانکی کشور دانست.

جهانگیری افزود: معوقات بانکی یکی از اصلی ترین موضوعات در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی است که اگر ستاد به طور جدی به آن بپردازد و این معضل را ریشه کن کند، کارنامه درخشانی از خود بر جای خواهد گذاشت.

وی همچنین دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عنوان مرجع اصلی تشکیل کارگروه های تخصصی با همکاری سایر قوا برای بررسی و تدبیر راهکار مناسب در این امر و تدوین بسته های اصلاحی مورد نیاز تعیین کرد.

معاون اول قوه قضائیه، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، وزیران امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، اطلاعات، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، رییس سازمان بازرسی کل کشور و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو ستاد هم در این نشست حضور داشتند.

دبیرخانه ستاد هم در این نشست گزارشی از نتایج کارگروه فرعی ستاد در خصوص آسیب شناسی مطالبات معوق بانک ها و راهکارهای ممانعت از آن ارائه کرد.

بررسی عوامل و ریشه های افزایش حجم مطالبات معوق بانکی و راهکارهای مقابله با آن هم از دیگر محورهای گفت و گوی این نشست بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
منبع: ایرنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین