|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
»
کد خبر: ۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
مراسم ختم پدر حاج رضا سیف پدر رئیس کل بانک مرکزی با حاشیه های جالبی همراه بود.
مراسم ختم حاج رضا سیف، پدر ولی الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی که عصر امروز با حضور تعدادی ازمردان دولت تدبیر و امید و فعالان سیاسی در سیاسی ترین مسجد تهران(مسجد نور) برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

*در این مراسم اسحال جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سیدصفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی، عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب، هاشمی استاندار تهران، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، طهماسب مظاهری رئیس سابق بانک مرکزی، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی، علی خاتمی رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات، حسین فریدون، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دهم، مجید  انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید، محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم نماینده مجلس، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای فعال سیاسی اصلاح‌طلب، محمد شریعتمداری عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران، اکبر ترکان مشاور ریئس جمهور، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، حسین مرعشی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت شرکت کردند.

** نکته اول اینکه وقتی وارد کوچه‌ای که ورودی مسجد در آن واقع است، می‌شویم، مراسم هنوز شروع نشده و عده‌ای در حال بنرهای تسلیت از سوی بانک‌های خصوصی و دولتی و شخصیت‌ها هستند.

** تاج‌ گل‌ها هم بسیار زیاد بودند به حدی که این گل‌ها با وانت‌های متعدد به نزدیکی ورودی مسجد آورده می‌شد؛ نصب این تعداد تاج گل در خارج مجلس ختم، تردد خودروها را با مشکل مواجه کرد.

** تاکید دوباره به تعداد بالای تاج گل‌ها خالی از لطف نیست که گل‌های فرستاده شده به قدری زیاد بودند که مراسم ختم پدر مرد اول خیابان میرداماد را گلباران شده بود.

** محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور بعد از خروج از مسجد وقتی با سوالات مکرر خبرنگاران در خصوص انتصابات جدید مواجه شد، با لبخند به اصحاب رسانه گفت که اینجا مراسم ختم است، شیطنت نکنید.

**محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم وقتی که قصد ترک مسجد را داشت، فردی ناشناس جلو آمد و گفت که سوال دارم، سوال دارم؛ نجفی هم در پاسخ گفت که "بگذارید ایشان را در آغوش بگیریم"؛ وقتی هم که با او مصافحه کرد، رفت و پیرمرد اصلا مجال طرح سوال نیافت.

** نجفی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص جام شیردال، فقط به این جمله بسنده کرد که "توضیح داده‌ام. مطالب گذشته من را بخوانید"؛ سپس سوار خودرو شیشه دودی خود شد و خیابان فاطمی را ترک کرد.

** محمد شریعتمداری که تصمیم جدی برای ورود به انتخابات 24 خرداد 92 را داشت و این روزها مشغول راه‌اندازی جبهه اعتدال با کمک آیت‌الله ری‌شهر ی است، سوژه دیگر خبرنگاران بود؛ او به قدری با خبرنگاران گرم گرفت که خبرنگاران از طرح سوالاتشان منصرف شدند؛ "شریعتمداری خود را ارادتمند و مخلص نمایندگان اصحاب رسانه معرفی کرد."

*محمود بهمنی و طیب نیا از مدیران ارشد اقتصادی دولت‌های دهم و یازدهم هم ترجیح دادند در این مراسم ختم روزه سکوت اختیار کنند.

** محمد رضا صادق مشاور رئیس‌جمهور دیگر دولتمردی بود که در دایره نمایندگان اصحاب رسانه در سیاسی‌ترین مسجد پایتخت قرار گرفت و وقتی از او پیرامون آخرین انتصاب‌ها در دولت سوال شد، این پاسخ را داد و رفت؛ "من در دانشگاه به دانشجویان می‌گویم با لبخند می‌توان جواب‌ها را داد، من اینجا برای خواندن فاتحه آمده‌ام. انشاءالله به همه رسانه‌ها سر می‌زنیم."

** محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت تدبیر و امید هم که در مراسم حاضر شده بود، به خبرنگاران وعده داد که چهارشنبه به تمامی سوالات آنها پاسخ می‌دهد.

** پس از پایان مراسم، ولی الله سیف سوار خودرو شد و وقتی از داخل خودروی خود خبرنگاران را دید برای تشکر از حضور آنان دست تکان داد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین