|
|
امروز: پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
استاد دانشکده الهیات تهران گفت: عواطف و احساسات انسانی در کنار استرس از مهم ترین نکاتی است که یک جوان در این دوران با آن روبه رو خواهد شد.
مهدی تلوری درهمایش جوان و مدیریت عواطف و استرس که درسالن آمفی تئاتر شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزارشد، با اشاره به اینکه دوره جوانی دوره ای است که استرس و عواطف با آن عجین شده است، اظهار کرد: اشک بهترین نعمتی است که خداوند در هنگام بروز احساسات و عواطف به انسان هدیه کرده و وقتی یک جوان با سختی‌ها و رنج‌ها روبه رو می شود، با ریختن اشک سبک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک جوان در هنگام برخورد با مشکلات به طور طبیعی دچار استرس می شود، افزود: به طور یقین مشکلات همواره برای انسان اتفاق خواهد افتاد، اما مهم ترین نکته ای که یک جوان باید به آن دقت داشته باشد و آن را همیشه در هنگام مواجهه شدن با مشکلات سرلوحه افکار خود قرار دهد، این است که صبور باشد و خداوند متعال را هرگز فراموش نکند.

تلوری با اشاره با اعتقاد به اینکه جوانان ایرانی جزو جوانانی هستند که خداوند متعال را هیچگاه درکارهای خود از یاد نمی برند، عنوان کرد: شاید یکی از استرس‌هایی که در حال حاضر جوانان با آن روبه رو هستند، مبحث ازدواج است که به طور حتم موجب نگرانی‌هایی برای این قشر فعال و پویای جامعه شده است.

استاد دانشکده الهیات تهران اظهارکرد: تحصیلات صرفا نباید تنها معیارمناسب برای ازدواج جوانان محسوب شود، زیرا همین امر موجب استرس پراکنده در میان جوانان خواهد شد و بدون شک دعواهای موجود در خانواده به ویژه دعوای والدین استرس موجود در میان جوانان را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جوانی یکی از بهترین دوره هایی است که یک انسان در آن از تحرک و پویایی فعالی برخوردار است، عنوان کرد: قوای جسمی جوانان در این سن بسیار بالاست، زیرا آنان خطرپذیر، ریسک طلب و ماجراجو هستند و یک جوان باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد تا در آینده افسوس از دست دادن این روزها را نخورد.

استاد دانشکده الهیات تهران تعیین هدف متعالی شفاف و روشن را مهم ترین کار برای مدیریت استرس عنوان کرد و گفت: هدف مناسب هدفی است که بعد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، در آن تعریف شده باشد، و هیچ گاه نباید هدف را فراموش کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین