|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
»
کد خبر: ۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
یک دختر ناشناس برای آخرین پست دکتر ظریف جمعه 26 مهر ماه کامنتی پردرد گذاشته است که به شرح زیر است:
یک دختر ناشناس برای آخرین پست دکتر ظریف جمعه 26 مهر ماه کامنتی پردرد گذاشته است که به شرح زیر است:


سلام آقای ظریف

وقتتون بخیر

امیدوارم حالتون بهتر شده باشه

من یه دختر 26 ساله ایرانی ساکن ایرانم (ببخشید که نمیتونم خودم رو کامل معرفی کنم)

امیدوارم کامنت منو کامل بخونید.


من متاهلم ، سه ساله که عقد کردم اما به خاطر مشکلات مالی نمیتونیم عروسی کنیم، شوهرم دانشجوی دکتراست و کار پیدا نمیکنه ...بی پولی و بی کاری دمار از روزگار ما در آورده، پدرم یه بازنشسته ست و از پس خرید جهزیه بر نمیاد.

من اخیرا کارشناسی ارشد نوبت روزانه قبول شدم، یکی از دانشگاه های عالی تهران، یکی از بهترین رشته ها، هفته ای 3 روز میام تهران. شاید باورتون نشه اما من از پس کرایه اتوبوسم به تهران بر نمیام ...من نمیتونم هفته ای 40 هزارتومن برای غذا و کرایه و ... هزینه کنم... شوهرم توان حمایت منو نداره و از پدرم هم نمیتونم پول بگیرم، وام دانشجویی هم که به جایی نمیرسه و هنوز ندادن ...بارها به انصراف از تحصیل فکر کردم اما بغض گلومو میگیره، چون من برای قبولی خیلی زحمت کشیدم... نمیدونم شما بچه دارین یا نه ، نمیدونم خودتون و بچه هاتون چطور درس خوندین اما همه امکانات خودتونو بذارید کنار و درس خوندن تو بدترین شرایطو تصور کنید. مدام فکر میکنم اینایی که میرن دانشگاه بین الملل چقدر پول دارن؟؟؟ چطوری من نمیتونم هفته ای 40 هزارتومن پول بدم برای درس و اونا .... دیگه دارم افسرده میشم.

همین برنامه رو برای جهزیه هم دارم...همیشه عقد کردن برای دخترا یعنی مهمونی، گردش، خوشی، خرج کردن، مسافرت... منم نوعروسم، اما از این زندگی فقط یه چیز بهم رسیده ، اونم حسرته.

من نمیخوام بهم بگین " متاسفم". من خودمو معرفی نکردم چون ترحم کسی رو نمیخوام. من فقط حقمو میخوام...

من ایرانی ام، چرا تو مملکت خودم، جایی که کل طایفه ام بخاطرش شهید و جانباز دادن رفاه ندارم؟؟؟ چرا بی کارم؟؟؟ چرا تغذیه خوب ندارم؟؟؟ چرا بی پولم؟؟؟ چرا با این معدل و این رزومه باهام مثل یه تفاله برخورد میشه؟؟؟ این انرژی هسته ای کو؟ کجاست؟ چیش به من رسیده؟ منو تو انرژی اتمی استخدام میکنن؟؟؟ یا شوهر استعداد درخشانمو؟؟؟ قبضامون که مدام گرونتر و زیادتر میشه، تابستونا که برق قطعه، پس کو تامین انرژی؟؟؟؟ ..چرا مملکت من راحت از دزدی 3 هزار میلیارد تومنی میگذره ولی 24 ساعت بنده به دو ریال یارانه ی مردم؟؟؟ یارانه ای که بودنش برای آدمایی مثل من معنی حفظ آبرو رو داره. تو این وضع گرونی...

 من فقط یه بار زندگی میکنم... میخوام شاد باشم... دیگه بسمه غصه خوردن... در عوض کار میخوام و پول و یه خونه نقلی با یه جهزیه ساده یه دفترچه بیمه

نمیدونید این آخری شده رویای من... من نمیدونم مشکل کمر شما چیه ولی درد شمارو خوب میفهمم. درد از کمر شروع میشه تا مچ پا میاد... انگار یه رشته داغ تو پای آدمه که کشیده میشه. من نمیتونستم برم دکتر اما علائم و دردامو تو اینترنت سرچ کردم و فهمیدم چه بیماری دارم. نه میشه ایستاد، نه میشه نشست، نه میشه خوابید... من اینجا به درد تسلیم میشم ... من میمیرم از درد اما نمیتونم برم دکتر ،نمیتونم ام آر آی بگیرم.

چون بیمه ندارم، چون پول ندارم، هزینه های درمان سرسام آوره، سلامتی شده به قیمت خون آدم... خوش بحال شما که برای دردتون طبیب دارید (البته هرچی که دارید حلال و خوشتون. خدا به روزیتون برکت بده. انشاءالله که حالتونم خوب بشه.)، من از ترس اینکه شوهر و پدرم شرمنده م نشن به کسی نمیگم چقدر درد میکشم...

میبینید ... فرق من و شما همینه... زندگی من به یه تاره مو بنده ولی شما مسئولین زندگی آروم و قشنگتونو بی استرس ادامه میدین. واسه همینه که شما با خیال راحت خبر از مذاکرات بعدی میدید و من اشک تو چشام حلقه میزنه که ای خدااااااااا پس کی تموم میشه؟؟؟

همه اینارو گفتم که بدونید کسایی مثل من هستند که فقط زنده اند اما بارها و بارها آرزوی مرگ میکنند.

کاری کنید که تحریما تموم بشه، یه کاری کنید ارزونی بشه ، کرایه خونه کم بشه ، مواد غذایی ارزون بشه، بازار کار رونق پیدا کنه، دارو و درمان به قیمت خون آدم نباشه، امنیت و رفاه داشته باشیم. کاری کنید که منه بچه درس خون، منی که تو زندگیم فقط تلاش کردم، صبر کردم و پامو کج نذاشتم، بخاطر فشار اقتصادی تو این سن وسال این همه مریضی عصبی نداشته باشم و فکرم مدام پی انصراف از تحصیل نباشه، یه کاری کنید جوونا راحت ازدواج کنن اینطوری فسادم کم میشه. فقط یکم سریع تر ... میترسم آخرش به عمر ما قد نده.

تو رو خدا... دیگه بسه تحریم...

یکی میگفت باید قبر دهه شصتیا رو گودتر بکنند چون آرزوهای زیادی دارن که باید با خودشون به گور ببرن...

خواهش میکنم جواب کامنتمو بدید. یا حق


پاسخ ظریف:

سلام دخترم. می دانم که مسئولیت سنگینی بر دوش من و همکاران من است و گرچه در ایجاد شرایط کنونی نقشی نداشته ایم ولی به هرحال با پذیرش مسئولیت باید در جهت حل آن حرکت کنیم. امیدوارم با تدبیر ریاست محترم جمهوری و با حمایت همه مردم مشکلات انباشته اقتصادی به تدریج رفع شوند و زندگی برای شما و بقیه مردم راحت تر شود.

باور کنید که در هر لحظه از کار اداری و مذاکرات، خودم را وام دار و مدیون تک تک شما می دانم و امیدوارم که بتوانم باری از دوش شما بردارم. به یاری خدا و به پشتیبانی شما، این کار را با صبر و با حفظ حقوق کشور انجام خواهیم داد.

اما اطمینان داشته باشید که برای مذاکره جدی و رفع فشارها، بهترین روش تلاش برای رسیدن به تفاهم از طریق تعامل سازنده و عزت مند است. اندکی صبر، سحر نزدیک است.
منبع: آفتاب
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲۵
ع ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
1
22
آقایون تندرو کجا تشریف دارید؟ بیاید بگید مذاکره با آمریکا حرام است. لنگه کفش پرت کنید واقعاً به فکر مردم کشورتون هستید؟ واقعاً برای شماها اصلا گرسنگی و فقر ملت مهمه تورو به وجدانتون جوابمو بدید بگید جوابتون به این دختر معصوم و دختران و پسران معصوم بیشمار دیگه چیه؟به نظرتون خدا نظرش چیه؟ خدا با شماست یا با اینا؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
چرا گرسنگی ملت برای انها مهم باشد انها هم سیر هستند هم راه کسب پست ومقام را خوب دریافته اند وگرنه میدانند راه نجات ملت از بدبختی باز کردن درهای کشور است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
31
5
داستان خیالاتی قشنگی سر هم کردید که بگید مردم از مقاومت خسته شدند و حاضرند که عزتشون رو بفروشند اما راحتی و آسایش می خواهند.
البته هر رئیس جمهوری می توانست با عزت فروشی به همه چیز برسه! نیازی به کلید هم نبود! هر کس می توانست با گفتن آمریکا نوکرتیم! به رفاه برسه! اما ما از همت ها ، باکری ها ، زین الدین ها و ... یاد گرفتیم که باید خودمون را فدا کنیم تا ایندگان ما راحت و با عزت زندگی کنند نه مثل بعضی کشورهای به اصطلاح مسلمان! با خفت و خواری زندگی کنیم!
اما داستان سرائی جالبی کرده بودید که همه مشکلات را در زندگی یک نفر خلاصه کرده بودید ! فقط نشون دادن مشکل اعتیادش کمرنگ بود! شاید هم می خواستید که ما حدس بزنیم که این زن وشوهر آخرش میرند سراغ اعتیاد!
وافعا مردم را چی فرض کردید؟!
اگر راست میگید واهل اعتدال هستید این کامنت را بگذارید!!! هر چند که قد و قواره شما را در این حد نمی بینم!
پاسخ ها
بهروز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
دروغگو فرض کردن آدمها بدوا نشانه اعتقاد اون آدم به دروغه اما در پاسخ باید بگم به فرض محال این ادعا آیا وضعیت موصوف قابل لمس نیست ؟آیا واقعا وضعیت تاسف بار نیست؟ایستادگی آرمان همه ماست اما بی تدبیری و سیاست های غلط سابق رو نمیشه به ایستادگی تعبیر کرد....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
مثل اینکه شکمت خیلی سیره!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شما خیلی معلومه دزدیدی که گشنگی ملت رو نمی بینی مقاومت بخوره تو سر تو و احمق های مثل تو که مملک رو به این روز کشوندن ترجیح میدم عزت خیالی شما رو نداشته باشم و مملکتم و مردمم در آرامش باشند
امید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
داستان کدومه؟واقعیت داره.چرا بعضی ها مثل کبک سرشان را زیر برف فرو می بردند فکر می کنند همه چیز آرومه!
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اصلا میدونی بزرگی و عزت و بزرگی به چی میگن؟؟؟
تا موقعی که نون شب نداری بخوری،زن و بچت همیشه با حسرت به سرو وضع دیگران نگاه میکنن،تا قرارداد خونتو تمدید نکردی تنت باید واسه سال بعدت بلرزه،تازه اجاره خونتم که تا چشم به هم میزنی رسیده،
حالا خدا نکنه این وسط یه مشکل از راه برسه مثل بیماری و دندون درد و .....
میشه بگی دقیقا از کدوم عزت حرف میزنی؟؟؟؟؟
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
ر....م رو مقاومتت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بله جناب کفش پرت کن همین الان در خانه ما فرزندم با تحصیلات عالیه بیکار است دیشب برای اولین بار در جواب دعوای پدرش که چرا دست به کاری نمی زنی خانه را ترک کرد باور کنید از عمق وجود گریه کردم که چرا جوانی که تا به حال جز تحصیل همه چیز را بر خود حرام کرده بودحالا این قدر بی ارزش شود متاسفم که درد مردم را نمی بینید کمی به جامعه ات نگاه کن بعد نظر بده
بهزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
من دیروز رفتم واسه چکاپ یه آزمایش خون بدم. قیمت آزمایشی که سال پیش با 40 هزارتومن انجام میشد شده بود 120 هزار تومن!!!
بعد بیمه تامین اجتماعی عزیز هم زحمت کشیدن و 16 هزار تومن رو متقبل شدن!
حالا فکر کنید افزایش حقوق من کارمند 25% با منت و افزایش قیمت این آزمایش...؟!!!
خب چرا حرف مفت میزنی هم وطن؟! همه تو این کشور داریم زندگی می کنیم. داستان خیالی کجا بووود؟!!!!!!
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
راست میگی من باید مقاومت کنم، میدونی چرا ؟ چون کفش پرت کردن بلد نبودم! بلد نبودم چه جوری مردم رو تو خیابون ....! برا همین باید در برابر درد کشیدن فرزندم که پول درمانش رو ندارم ، مقاوم باشم.. منم با هزار امید تحصیل کردم، ولی توی این شرایط اقتصادی دستم به هیچ جا بند نیست، میخوای معنی اینا رو بدونی؟؟ باید مادری رو که به خاطر فرزندش، التماس نانوا ،بقال و قصاب و ... میکنه ببینی، ... حالم بد شده از این همه دردی که در جامعه هست... فقط چشماتون رو باز کنید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
شما مقاومت کن ...
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
............!ایشالا وقتی خودت داشتی میمردی و مثل ..... زوزه میکشیدی بهت میگن"انقد داستان سرهم نکن تو که حالت خوبه!"
رضاجوانشیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
1
14
انشالله که تیم دکتر ظریف با درایت و بیداری و هوشیاری ایشان و دکتر روحانی بتوانند نتیجه ای که به درد مردم بخورد و بقول این خانم فشارها را از دوش مردم کم کند موفق و پیروز شوند ،چرا که ملت دیگر از این مذاکرات بی نتیجه که از چند روز قبل از آن تا چند روز بعد ان در موردش صحبت و دعا می کنند و بر زندگی مردم تاثیر میگذارد خسته شده اند و دیگر ندای انرژی هسته ای ...از گلوی هیچکس بجز آنها که از وضع این مردم خبر ندارند در نمی آید و اگر نظر سنجی کنند - نظر سنجی و رای گیری همیشه از خواستهای امام بود همانطوری که گفتند میزان رای مردم است- میبینند که مردم دیگر حتی هسته خرما را هم نمی خواهند چه برسد به هسته انرژی!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
1
6
به خدا انگار فکر میکنم قصه زندگی من وخانواده ام را تعریف کرده خدایا چقدر بدبخت مثل ما زیاده
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
1
1
به خدا روح پاک وآسمانی همت وباکری وزین الدین وکاظمی ها از اینهمه افکار افراطی ونظرات شیطانی تو وامثال تو چون حسین شریعتمداری ها عذاب میکشند دیگه بس کنید اینقدر ازاین مردان بزرگ که برای آسایش هموطنانشون جونشون رو نثار کردن مایه نذارین .
آزاد انديش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
4
براي خودم متاسفم كه با امثال احمقهايي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
كه گفته داستان سرايي شده ... متاسفم كه با اين امثال هموطنم اين احمقها جيره خور اين نطام هستند خدا ازشون نگذره
bhz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
1
1
درود . یادمون باشه که تفکر اصلاحات چی میگفت . باید فرصت انتقاد رو به مخالفان بدیم وگرنه این رسانه چه فرقی میکنه با سایت هایی مثل رجا نیوز و فارس و بولتن ... و بیشمار سایت های خبری اصولگرایی که حتی نظر مخالف رو تایید هم نمیکنند .
بزارین فکر کنن ما تو اقلیت هستیم . بزارین فکر کنن که حرف هایی که میزنیم از روی شکم سیری و تخیل قوی مون هستش .
ولی برادران با واقعیت چکار میخواید بکنید ، ما همون مردمی هستیم که 8 سال جنگیده ایم به نظر شما دولتمرد های ما اجاره میدن که کشور به تاراج بره ، از خواب خرگوشی بیاین بیرون . بحث امروز چپ و راست نیست بحث منافع کشوره . رهبر عزیزمون به این پیچ تاریخی اشاره میکنند ولی افراد بی بصیرت نمیخوان باور کنن . مگر میشه بدون اجاره رهبر با امریکا رابطه برقرار کرد ، خوشبختانه همه هم از قدرت ایشون اطلاع دارین و میدونین که زیر بار فشار اطرافیان نمیروند .

توصیه ام به برادران کفن پوش اینه که سطحی قضاوت نکنند . هرچند فهماندن چیزی برای کسی که پول گرفته که نفهمه امکان پذیر نیست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
3
دروغ گو تویی که یا کوری یا خودت رو زدی به کوری یا اینقدر دزدیدی که دیگه مردم عادی رو نمی بینی ضمنا تکلیف آرمان فلسطین هم که با خیانت رهبران حماس به شما معلوم شد فتح هم که معلوم بود (نگید مردم فلسطین چون مردم فلسطین از این دو گروه که بیرون نیستند )ما مردم سی و چندی سال بیخود حنجره پاره کردیم و آسیب دیدیم به خاطر یک آرمان الکی که ربطی هم به مانداره
حاجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
3
3
بس که زندگی نکردیم
وحشت از مردن نداریم
ساعتو جلو کشیدن
وقت غم خوردن نداریم...

- آقای ظریف اگه خیلی شرف داری و مردی به شماره حساب این خانوم مبلغی درخور را واریز کنید-جای دوری نمیره. همه ما این رو از بر هستیم که سحر نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
چرا چرت و پرت میگی تو آخع
نیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
2
هعی.واقعا دل آدم آتیش میگیره وقتی این چیزا رو میخونه تازه اینا که خوبن صد درجه بدتر ازینو اگه چشاتونو وا کنین اطرافتون مشاهده میکنین.
یه بنده خدایی بود توی شمال شرق تهران هم زندگی می کردند ولی دخترش از گرسنگی توی مدرسه غش کرده بود چون غذا نداشتن بخورن.مدادش 5سانتی متر بوده چون حتی پول نداشتن یه مداد واسه این طفلک بخرن.تازه اینا ساکنین شمال شرق تهرانن دیگه خودتون تصور کنین توی مناطق محروم ایران و روستاهایی که حتی اسمش به گوشمون نخورده چی میگذره.
اونوقت یه سری انقد پول دارن نمیدونن چطور خرجش کنن.افرادی هم هستن که آخر هفته ها میرن دوبی،ماهی یه بار میرن کانادا،توی بهترین مناطق تهران چندتا خونه دارن.
واقعا انصافه؟عدالته؟که زندگی افراد انقد باهم فرق بکنه؟تضاد طبقاتی تا چه حد؟
یه سری هستن عروسی 500ملیونی میگیرن یه سری هم تا حدی ندارن که بتونن یه جم و جورشو بگیرن.واقعا نمیدونم چی بگم فقط یکم انصاف داشته باش حیوونی که میای میگی اینا داستانه انقد امثال تو پستن که حتی نمیشه بهشون گفت حیوون.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
1
امیدوار باشید آخرتی وجود نداشته باشه ای کسانی که بیت المال زیر دستتونه
واسه جمع شدن اموال شما خیلی زجرها کشیده شده و خیلی اشک ها ریخته شده

آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد
مصطفی
|
UNITED STATES
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
0
0
من جوونی هستم به جایی رسیدم که دیگه میخوام خودمو بکشم راحت شم از این زندگی مسخره همش غم غصه خفت خواری .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین