کد خبر: ۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
سه مرد افغان که با پرسه زنی در خیابان ها اموال قربانیان خود را سرقت می کردند، دقایقی پس از آخرین سرقت خود شناسایی و دستگیری شدند.
ساعت هفت بعدازظهر 14 شهریور امسال مأموران کلانتري 129 جامي هنگام گشت زني در ميدان حسن آباد به سه سرنشين يک دستگاه خودرو پالس آبي رنگ مشکوک شدند . سرنشينان موتورسيکلت به محض مشاهده مأموران قصد متواري شدن از محل را داشتند که در يک تعقيب و گريز ، هر سه نفر دستگير و در بازرسي از آنها چندين کارت سوخت و مدارک شناسايي متعلق به افراد غير به همراه يک دستگاه تبلت کشف شد .

همزمان با انتقال سرنشينان موتورسيکلت پالس آبي رنگ به کلانتري ، مأموران با بازرسي کيف دستي کشف شده موفق به پيدا کردن شماره تماس متعلق به جوان دانشجويي شدند که با مراجعه وي به کلانتري 129 و انجام مواجهه حضوري ، بلافاصله هر سه متهم را به عنوان سارق مورد شناسايي قرار داد .

جوان دانشجو پس از شناسايي متهمان در اظهاراتش به مأموران گفت : به سمت منزل پدرم در خيابان 30 تير در حال حرکت بودم . در يک دست ، کيف تبلت قرار داشت و با دست ديگر در حال زنگ زدن در منزل پدرم بودم که ناگهان يک نفر از پشت سر کيف دستي ام را کشيد . اول به تصور اينکه يکي از دوستانم در حال شوخي کردن است به موضوع توجه نکرده ولي شدت کشيده شدن به حدي بود که به زمين افتادم . ناگهان متوجه پسر جواني با پيراهن سفيد و سياه چهره شدم که پس از سرقت کيف دستي در حال دويدن است . چند متر جلوتر يک دستگاه موتورسيکلت پالس آبي رنگ با دو سرنشين ايستاده بود که اين شخص ترک موتور آنها پريد . سعي کردم آنها را تعقيب کنم اما بي فايده بود . نيم ساعت بعد از کلانتري با من تماس گرفتند و گفتند که دزدها را گرفته اند.


با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "کيف قاپي" و به دستور شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقيقات  در پايگاه هشتم آگاهي ، کارآگاهان در اولين مرحله از اقدامات خود و با بررسي مدارک شناسايي متعلق به متهمان متوجه شدند که اين مدارک همگي جعلی و هويت درج شده در آنها متعلق به تعدادی از مالباختگان است که متهمان با هويت آنها اقدام به جعل مدارک شناسايي براي خود کرده بودند . در ادامه رسيدگي کارآگاهان پايگاه هشتم پی بردند که هر سه متهم پرونده که خود را با هويت ايراني معرفي کرده اند ، داراي تابعيت افاغنه هستند .

کارآگاهان پايگاه هشتم آگاهي ، با بررسي پرونده سرقت هاي انجام شده توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت پالس آبي رنگ موفق به شناسايي تعدادي از شکات و مالباختگاني شدند که اموال آنها از قبيل "کيف دستي" و "گوشي تلفن همراه" به سرقت رفته بود که با دعوت از آنها جهت انجام مواجهه حضوري ، هر سه متهم از سوی دهها مالباخته شناسايي شدند .

يکي از مالباختگان پس از شناسايي يکي از متهمان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت هشت شب 13 شهریور پس از خريد گوشي تلفن همراه در تقاطع خيابان جمهوري - حافظ ، به سمت خيابان حافظ در حرکت بودم که ناگهان شخصي از پشت سر ضربه ی محکمي به سرم زد و پس از پيچاندن دستم و سرقت گوشي تلفن همراه سوار ، به سرعت روي يک دستگاه موتورسيکلت پريد و به همراه دو نفر ديگر از محل متواري شد.

سرهنگ کارآگاه ميرزکي ، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعترافات صريح متهمان به دهها فقره سرقت گوشي تلفن همراه و کيف قاپي در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ويژه در خيابان امام خميني(ره) ، چهارراه حسن آباد ، خيابان ولي عصر ، خيابان کارگر ، ميدان رازي ، ميدان راه آهن ، خيابان مولوي و ... ، قرار قانوني از سوي مقام قضايي صادر و متهمان برای انجام تحقيقات و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و مالباختگان در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگاني که بدين شيوه و شگرد و از سوی سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت پالس آبي رنگ مورد زورگيري ، تهديد ، ضرب و جرح و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت مي شود تا برای شناسايي متهمان  و پيگيري شکايات خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر – انتهاي خيابان 12 فرودين مراجعه کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین