|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
مشاور رييس جمهوري و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد كشور گفت: مناطق آزاد به آن نقطه از توسعه كه بايد مي رسيدند، نتوانستند برسند و علت اين ناكامي ورود ويروسي به نام ديوان سالاري به درون اين مناطق بوده كه آنها را از هدف اوليه و اصلي باز داشته است.
دكتر اكبر تركان روز چهارشنبه در آيين افتتاح بانك سرمايه شعبه قشم افزود: مناطق آ‍زاد براي رهايي از ديوان سالاري سرزمين اصلي تأسيس شدند، اما متأسفانه اين ويروس به اين مناطق نيز رسوخ كرد و مانع توسعه اين مناطق شد.

وي با اشاره به اينكه جهان نيز براي خلاص شدن از ديوان سالاري با تأسيس مناطق آزاد و خصوصي سازي، مقررات زدايي را آغاز كرد، يادآور شد: ما در ايران نيز هفت منطقه آزاد در هفت اقليم متفاوت جغرافيايي تأسيس كرديم تا با تسري و توسعه از اين مناطق به ساير مناطق كشور، به افق ايران ۱۴۰۰برسيم.

مشاور رييس جمهوري تصريح كرد: به رغم اقدامات مهمي كه در اين مناطق صورت گرفته، وضع فعلي اين مناطق رضايت بخش نيست و توسعه سرمايه گذاري در اين مناطق با اين وضع، سرابي بيش نيست.

دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد كشور بار ديگر ديوان سالاري را بلاي جان اين مناطق اعلام كرد و گفت: سرمايه گذار اگر پشت در اتاق يك مدير در منطقه آزاد معطل بماند، به اين معني است كه آن مدير مانع توسعه منطقه است و بايد به او شك كرد.

به گفته وي اگر كسي در اين مناطق به جاي تسهيل و تسريع كار سرمايه گذاران، سنگ پيش پاي آنها مي اندازد، به طور قطع، توقع ناسالم از آنها دارد و بايد با اين گونه افراد بشدت برخورد شود.

تركان، روش تك پنجره را بهترين روش براي تسهيل و تسريع در امر سرمايه گذاري دانست و گفت: در اين روش، همه كساني كه در صدور مجوز سرمايه گذاري دخيل هستند در يك محل واحد مستقر مي شوند و سرمايه گذار با يك بار مراجعه به آن محل، همه امور مربوطه را انجام و موفق به اخذ مجوز نهايي براي سرمايه گذاري مي شود.

وي، خطاب به مديرعامل جديد منطقه آزاد قشم گفت: من اگر جاي شما بودم وقت مي گذاشتم و شخصاً به استقبال سرمايه گذاران به فرودگاه مي رفتم؛ چون سرمايه گذاري كه با آوردن صنعت نفت يا صنعت فولاد به اين جزيره، شيمي شهر يا فولاد شهر را تأسيس كند، مستحق بالاترين تكريم هاست.

بر اساس اين گزارش، مشاور رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود از بانك سرمايه تقدير و تشكر كرد و يادآور شد: اين بانك، قبول كرده كه تكيه گاه حركت هاي اقتصادي در مناطق آزاد باشد.

علي بخشايش مديرعامل بانك سرمايه نيز در اين آيين با تشريح فعاليت هاي اين بانك از سهامداري افزون بر ۳۰۰ هزار نفر فرهنگي در اين بانك خبر داد و گفت: بانك سرمايه به عنوان بانك عامل مناطق آزاد كشور پذيرفته شده و اين افتخاري براي ماست.

بر اساس اين گزارش، بازديد از بيمارستان در دست ساخت منطقه آزاد قشم از جمله برنامه هاي سفر يكروزه تركان بود كه در اين ديدار، وي بر افتتاح هرچه سريع تر اين بيمارستان با امكانات موجود تأكيد كرد.

انجام مصاحبه مطبوعاتي با رسانه هاي قشم از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده مشاور رييس جمهوري بود كه به رغم اعلام قبلي و بدون ذكر دليل، لغو شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین