|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۶۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
رسول منتجب نیا بیان کرد: آشتی ملی یک ضرورت است و لازم است گروه های سیاسی و جناح های رقیب، رقابت سیاسی را با دشمنی و صف بندی های خصمانه اشتباه نگیرند و با کمال دوستی با یکدیگر رقابت داشته باشند و این همان اصلی است که همه بر آن تاکید دارند.
چندی پیش بحث آشتی ملی و گفت و گوی ملی در فضای سیاسی کشور مطح شد. این بحث که رفع اختلاف ها میان اصولگرایان و اصلاح طلبان اشاره دارد چنانچه تحقق یابد می تواند گام ها را در مسیر پیشرفت و توسعه مصمم تر سازد. در این راستا عضو سابق مجمع روحانیون مبارز گفت : اصل آشتی ملی و وحدت ملی یک اصلی است که برای همه  پذیرفته شده می باشد.

 
رسول منتجب نیا در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیان کرد: آشتی ملی یک ضرورت است و لازم است گروه های سیاسی و جناح های رقیب، رقابت سیاسی را با دشمنی  و صف بندی های خصمانه اشتباه نگیرند و با  کمال دوستی با یکدیگر رقابت داشته باشند  و این همان اصلی است که همه بر آن تاکید دارند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند نقش میانجی را داشته باشند گفت : به نظرم لازم نیست شخص خاصی محور قرار گیرد و در هر دو جناح  شخصیت های محوری وجود دارند که در کنار هم قرار گرفتن انها می تواند پیروان و هوادارانشان را در کنار یکدیگر قرار دهد. 

منتجب نیا در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا اساسا اصولگرایان به این میانجی تن می دهند، گفت :  به هر حال باید این کار را انجام دهند. وی ادامه داد :  ماه رمضان در  نشستی که آقای روحانی داشت، تمام دوستانی که صحبت کردند همه بر این مسئله پا فشاری داشتند و این شرط عقل است و جناح ها نیز به این نتیجه رسیده اند منتها باید عملی شود .

منتجب نیا راه حل برای رسیدن به وحدت ملی را در کنار هم قرار گرفتن بزرگان اصلاح طلب و اصولگرا دانست. وی این افراد را در میان اصولگرایان،  اقای ناطق نوری، علی لاریجانی و آیت الله یزدی معرفی می کند  و در میان اصلاح طلبان معتقد است، آقای خاتمی ، آقای هاشمی و افرادی که در مجمع روحانیون مبارز حضور دارند می توانند این نقش را بر عهده بگیرند. 

نماینده مجلس پنجم در رابطه با این موضوع که برخی تندروهای اصولگرا با بحث آشتی ملی مخالف هستند گفت : ما بحث مان در مورد افرادی است که دلسوز کشور هستند  و می خواهند ارامش و اتحاد در کشور حاکم باشد. وی افزود: متاسفانه یک مجموعه ای در کشور وجود دارند که با این طرز تفکر مخالفند و معتقدند باید همواره در درون کشور اختلاف وجود داشته باشد و در بیرون هم باید دائما با کشورها زاویه داشته باشیم ؛ ما کار به این افراد نداریم چراکه از قئیم گفته اند برخی نان خود را در دعوا می بینند.

منتجب نیا همچنین اظهار داشت : در مقابل تندروها، دو جناح اصیل معتقند باید آرامش حاکم باشد و حتی در جریان مسئله هسته ای مشاهده شد  در مجلس این هماهنگی بین دو جناح وجود دارد و تنها افراطیون بودند که بر طبل مخالفت می کوبیدند. 

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان گفت: باید معتدلها و عقلای دو طرف حرکتی بکنند تا افراطیون را متوقف کنند و جلوی ضربه  زدن انها به ایده های وحدت بخش انقلاب را بگیرند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین