|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۹
»
کد خبر: ۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
دكتر «حسن روحاني» رييس جمهوري در ديدار سفير جديد هلند در تهران تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران مصمم به حل مساله هسته اي در زمان كوتاه است.
«يوهانس دوما» سفير جديد هلند در تهران امروز (دوشنبه) با رييس‌ جمهوري ديدار و استوارنامه خود را تقديم وي كرد.

روحاني در اين ديدار تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران، داشتن حقوق هسته‌اي در چارچوب ان.پي.تي را حق مسلم خود مي‌داند و آماده است در چهارچوب مذاكرات با گروه ۱+۵، ابهامات را رفع كند.

وي با تاكيد بر تحركات ايجاد شده در حل پرونده هسته‌اي ايران اظهاراميدواري كرد كه به زودي شاهد تسهيل و توسعه روابط ايران با كشورهاي اتحاديه اروپا از جمله هلند در تمامي عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي باشيم.

*** موضوع حقوق بشر يك مساله سياسي نشود

رييس جمهوري از تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران كه حتي دسترسي مردم ايران به دارو را با مشكل مواجه كرده است، انتقاد كرد و آن را يك تحريم ضدحقوق بشري دانست.

روحاني همچنين درمورد موضوع حقوق بشر و تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران، گفت: همه بايد دقت كنيم موضوع حقوق بشر يك مساله سياسي نشود و به اين نكته توجه داشته باشيم كه مساله حقوق بشر در هيچ كشوري كامل نيست و نواقصي دارد.

وي ادامه داد: البته بايد ضمن به رسميت شناختن تفاوت‌هاي فرهنگي يكديگر، اصولي همچون آزادي بيان و تبادل انديشه‌ها را مورد احترام قرار دهيم.

رييس‌جمهوري با تاكيد بر توسعه تعامل و همكاري‌هاي دو ملت، خواستار گسترش تبادل نظر بين انديشمندان، متفكران و حقوقدانان ايران و هلند در زمينه‌هاي مورد نظر شد.

روحاني در اين ديدار با اشاره به سوابق تاريخي روابط خوب دو كشور اظهاراميدواري كرد: در دوران حضور سفير جديد هلند در تهران، ملت‌ها و مسوولان دو كشور شاهد تقويت هر چه بيشتر روابط دوجانبه باشند.

***اعلام آمادگي هلند براي توسعه روابط همه جانبه با ايران

سفير جديد هلند در تهران نيز در اين ديدار بر عزم قاطع كشورش براي توسعه همه‌جانبه روابط با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.

يوهانس دوما، اراده دولت و ملت هلند را بر توسعه و تحكيم روابط با ايران در تمامي بخش ‌ها از جمله اقتصادي اعلام كرد.

وي با يادآوري حضور اتباع ايراني مقيم هلند، همكاري‌هاي كنسولي ميان دو كشور را مقدمه خوبي براي گسترش روابط دوجانبه دانست.

سفير جديد هلند در تهران با اظهارخرسندي و تبريك موفقيت‌هاي ورزشي ايران و حضور در مسابقات جام جهاني و قهرماني واليبال در آسيا، اظهاراميدواري كرد گام‌هاي خوبي براي تبادل نظر دو ملت به ويژه در عرصه‌هاي اجتماعي برداشته شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
تعاونی مسکن برق زاهدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
0
باسلام به محضردکترمدبر،باستحضارمی رساندکه 1000(خانوار)ساکنان شهرک برق شهرستان زاهدان به مدت16شانزده سال تحت تحریم آبی ،آموزشی وبهداشتی وخدماتی قراردارندواشمابزرگواراستعادارنددستورفرمایندتاتحریمهای مذکورلغوگردد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین