کد خبر: ۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
قائم مقام معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال‌جاری ایجاد 1500 مرکز نیکوکاری در کشور پیش‌بینی شده است.
علی‌شریف روحانی در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: از سال 74 جشن عاطفه‌ها در این نهاد آغاز شده است.

وی با بیان این‌که جشن عاطفه‌ها برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه است، ادامه داد: جشن عاطفه‌ها امسال در 10 هزار مدرسه کشور برنامه‌ریزی شده است.

قائم مقام معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان این‌که در معابر سطح کشور 20 هزار پایگاه پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: هدف از برپایی جشن عاطفه‌ها خدمت به دانش‌آموزان نیازمند و حمایت از آن‌ها است.

وی از جمع‌آوری 25 میلیارد تومان در جشن عاطفه‌های سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: مبلغ 18 میلیارد تومان توسط کمیته امداد و مبلغ هفت میلیارد تومان توسط آموزش و پرورش جمع‌آوری شده است.

قائم مقام معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان این‌که کمیته امداد به فرمان امام راحل تشکیل شده است، تصریح کرد: هدف این سازمان توسعه فرهنگ انفاق، نیکوکاری، همبستگی و ایجاد نشاط در جامعه است.

روحانی، روح اصلی نظام اسلامی را حکومت بر دل‌ها دانست و متذکر شد: هر ساله در کشور 45 طرح مشارکت‌های مردمی در کشور اجرا می‌کنیم که این طرح‌ها شامل جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، جشن رمضان، طرح اکرام و صدقات است.

وی با بیان این‌که امروز در کشور شبکه اجتماعی نیکوکاری بیش از 20 میلیون خیر را سازماندهی می‌کند، متذکر شد: در حال حاضر هفت میلیون و 500 هزار مشترک صندوق صدقات در کشور وجود دارد.

قائم مقام معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح اکرام در کشور اظهار کرد: با اجرای این طرح در حال حاضر 650 هزار حامی در کشور جذب شده است.

روحانی هدف از اجرای طرح اکرام را توسعه فرهنگ جذب خانواده‌های یتیم به دست حامیان دانست و یادآور شد: در سال گذشته 200 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از حامیان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمیته امداد 23 هزار عامل زکات را سازماندهی کرده است، از جمع‌آوری 45 میلیارد تومان زکات در کشور خبر داد و ادامه داد: شورای زکات در مرکز کشور و همچنین در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد شده است.

قائم مقام معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان این‌که هم‌اکنون شش میلیون نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، گفت: بیش از 4 هزار و 49 پروژه از محل زکات در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

روحانی با بیان این‌که در سال‌جاری یک‌هزار و 500 مرکز نیکوکاری در کشور پیش‌بینی شده است و تاکنون 300 مرکز به بهره‌برداری رسیده است، با اشاره به اجرای طرح مفتاح‌الجنه در کمیته امداد گفت: مبلغ 12 میلیارد تومان از ظرفیت خیران برای اجرای طرح مفتاح‌الجنه استفاده کردیم.

قائم مقام معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان این‌که 500 هزار دانش‌آموز در کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: برای هفت هزار دانش‌آموز در مراکز خوابگاهی هزینه پرداخت می‌کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین