کد خبر: ۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد مددکار خانواده را مهم‌ترین تغییر در ساختار این کمیته دانست و اظهار کرد: کمیته‏ امداد به خاطر موثر بودن در دوره تحولی، اقدام به بعضی دگرگونی‌ها در ساختار و خدمات خود کرده است و امروزه حوزه تخصصی مددکاری خانواده مسئولیت شناسایی و ارجاع کل افراد خانواده را به عهده دارد.
منطقه گیلان، ذوالفقاری در همایش مشاوران، مددکاران و مبلغان دینی کمیته امداد، اظهار کرد: فضای امروز جامعه و گروه هدف ما کاملا متفاوت با دوره‏‌های قبل است و تمام دگرگونی‏‌های این فضا توسط کمیته امداد با دقت علمی اثربخش می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه گستره مددجویی کمیته‏ امداد از کودک یک ساله تا فرد سالخورده 90 ساله یا از بی‏سواد تا دانشجوی دکترا و شهری و روستایی را شامل می‌شود،‌ بیان کرد: کمیته‏ امداد گرچه مسئول برخورد با کل فقر نیست اما حداقل مسئول بخشی از فقر و ساماندهی آن است و در ارائه بهتر خدمت به مددجویان تمام تلاش خود را می‏‌کند.

ذوالفقاری در ادامه اساس کار مددکاری خانواده را توانمندسازی افراد خانواده عنوان کرد، به این گونه که افراد بیکار و بیسواد را شناسایی کرده و به تبع از داخل خانواده کار را به مسئولان مربوطه ارجاع می‏‌دهد و در نهایت به کمک مددکار خانواده می‏توان امکانات را جذب و از توان جامعه و دستگاه‏‌ها برای رفع مشکلات خانواده استفاده کرد.

معاون حمایتی کمیته امداد با بیان اینکه آشنایی با بعضی از آسیب‏‌های اجتماعی مهمترین فعالیت مددکار خانواده است، گفت: بررسی محتوایی مشکلات دختران بازمانده از ازدواج، اعتیاد، طلاق و آماده شدن برای شناورسازی فقر از دیگر وظایف مددکاران امداد است.

وی ادانمه داد: بحث نرم‏ افزاری شدن خدمات کمیته امداد که امکانات مختلفی دارد و فعالیت‏‌های صورت گرفته در امداد هر استان توسط بالاترین مقام رصد می‏‌شود که شامل رصد خدمات، پیگیری مدت حمایت و همچنین امکان ارزیابی مددکاران است.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه توانمندسازی در کمیته امداد زمانی صورت می‏‌گیرد که مددجو تمام توانش را برای حل مشکل بکار گیرد و سازمان هم با حمایت سرمایه‏‌ای سعی کند که خوداتکایی در خانواده‏‌ها صورت گیرد خاطر نشان کرد: غیر از ناتوانان و مددجویان بیمار باید همه خانواده‏ها را درگیر توانمندسازی کنیم و جلوی رسوب مددجویان را بگیریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین