|
|
امروز: پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
نتانياهو در پاسخ به اظهارات اوباما مدعي شد: "بايد اين مسئله را برايتان روشن کنم. اسرائيل با برنامه هسته اي نظامي ايران مخالف است نه با برنامه هسته اي غيرنظامي.
نخست وزير رژيم صهيونيستي ادعا کرد با برنامه هسته اي غيرنظامي ايران هيچ گونه مخالفتي ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،"بنيامين نتانياهو،" نخست وزير رژيم صهيونيستي روز گذشته در فلورانس در گفتگو با "ماتئو رنتسي،" همتاي ايتاليايي خود ادعا کرد اين رژيم با برنامه هسته اي غيرنظامي ايران مخالفتي ندارد.

 به نقل از جورزالم پست،  اين اظهارات پس از آن مطرح شد که روز جمعه "باراک اوباما،" رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد مخالفان توافق هسته اي در واقع با دستيابي جمهوري اسلامي ايران به قابليت هاي هسته اي مخالف هستند.

نتانياهو در پاسخ به اظهارات اوباما مدعي شد: "بايد اين مسئله را برايتان روشن کنم. اسرائيل با برنامه هسته اي نظامي ايران مخالف است نه با برنامه هسته اي غيرنظامي. متأسفانه توافق هسته اي ايران به اين کشور امکان مي دهد زيرساخت هاي هسته اي اش را گسترش دهد. "برجام" در واقع به ايرانيان اين امکان را مي دهد در مدت 13 سال با در اختيار داشتن اين تعداد سانتريفيوژ، اورانيوم را تا هر سطحي که تمايل دارند غني سازي کنند."

ايران و کشورهاي 1+5 دو ماه گذشته در خصوص برنامه هسته اي ايران به جمع بندي نهايي دست يافتند. بر اساس اين توافق، تحريم هاي آمريکا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل عليه ايران لغو خواهند شد. گفته مي شود اين تحريم ها تا سال آينده به قوت خود باقي بمانند؛ زيرا توافق هسته اي ايران بايد به تصويب کنگره برسد. بازرسان هسته اي نيز بايد پايبندي ايران به توافق هسته اي را تأييد کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین