»
کد خبر: ۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژيم اسرائیل، امروز دوشنبه در حالي در کاخ سفید دیدار و گفتگو می کنند که گفته مي شود رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در اين دیدار خط قرمز برنامه هسته ای ایران را برای وی تشریح کند.

خبرگزاري آسوشیتد پرس گفت:نخست وزیر اسرائیل قصد دارد در این سفر، نگرانی خود از برنامه هسته ای ایران و تردید نسبت به نیت رییس جمهوری ایران درمورد برقراری روابط با غرب را با اوباما در میان بگذارد.

نتانیاهو هفته گذشته سخنرانی رئيس جمهور ايران در مجمع عمومی سازمان ملل، را"طعنه آمیز و سرشار از ریاکاری" توصیف کرد، و گفت"نقشه ایرانیان این است که زمان بخرند تا فرصت یابند برنامه های هسته ای خود را پیش ببرند".

به گفته خبرگزاریها، باراک اوباما نیز در این دیدار تلاش خواهد کرد نتانیاهو را ترغیب کند تا برای روشن شدن نیات حسن روحانی صبر کند و همچنین به وی اطمینان دهد که تحریمهای اعمال شده علیه ایران را زودتر از موعد مقرر، برنخواهد داشت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز یکشنبه، اتهامات بنیامین نتانیاهو در مورد سوء نیت دکتر حسن روحانی را بی اساس و مردود دانست.

المنار در گزارشي در همين خصوص گفت: پس از پيروزي ديپلماتيک دکتر حسن روحاني، بنيامين نتانياهو، با هدف تبليغ برضد جمهوري اسلامي ايران به نيويورک سفر کرد. 

نخست وزير رژيم صهيونيستي به آمريکا سفر کرده است تا مقامات آمريکايي را برضد جمهوري اسلامي ايران تحريک کند، به ويژه پس از سفر موفقيت آميز رئيس جمهور ايران به نيويورک و شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد.

نتانياهو قرار است سه شنبه در مجمع عمومي سازمان ملل نيز سخنراني کند. 

"زينب ناجي" گزارشگر المنار گفت: حمله تبليغاتي به ايران پس از پيروزي ديپلماتيک حسن روحاني، هدف اصلي نتانياهو از سفر به آمريکا و ديدار با اوباما است. اين در حالي است که روحاني توانست خط ارتباط مستقيم بين تهران و واشنگتن را برقرار کند. نتانياهو مدعي است: رئيس جمهور ايران تبسم مي کند و از کلمات نرم  استفاده مي کند تا از آمريکاييها دلجويي کند در حالي که زمان آن رسيده است که به گفته او، به يک حقيقت ضروري اعتراف کند و آن امنيت اسرائيل و جهان است. با اين حال به نظر مي رسد مقامات اسرائيلي درمورد روابط جديد آمريکا و ايران اختلاف نظر دارند. شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي گفت چه اسرائيليها با آمريکاييها  توافق داشته باشند و چه توافق نداشته باشند، بايد با آنان گفتگو کنند تا موضع خود را در برابر  ايران تغيير دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین