|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
»
کد خبر: ۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
بی بی سی: «وزیرخارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو گفت که حمله با لبخند از حمله با دروغ بهتر است...»

«حمله با لبخند از حمله با دروغ بهتر است... آقای نتانیاهو و همکارانش از سال ۱۹۹۱ دارند می گویند که ایران تنها شش ماه با دستیابی به بمب اتمی فاصله دارد. ۲۲ سال از آن زمان گذشته و آنها هنوز می گویند که ما شش ماه دیگر تا رسیدن به بمب اتمی فاصله داریم.»

 وب سایت بی بی سی انگلیس (BBC) نوشت: «محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی، واقعه هولوکاست را به عنوان جنایتی فجیع و نسل کشی محکوم کرد.»

بر اساس این گزارش، آقای ظریف گفته است، ترجمه اصطلاح "افسانه هولوکاست" به زبان انگلیسی (myth) در برخی سایت ها "خارج از متن اصلی" صورت گرفته و ایران کشتار مردم بی گناه را محکوم می کند، چه در آلمان نازی اتفاق افتاده باشد، چه در فلسطین. وی با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی گفت که هولوکاست نباید توجیهی باشد برای "پایمال کردن حقوق مردم فلسطین به مدت شصت سال."

بی بی سی در پایان گزارش خود می نویسد: «آقای نتانیاهو تلاش های دیپلماتیک اخیر ایران را "حمله با لبخند" خوانده و آن را غیرصادقانه دانسته است. آقای ظریف در گفت و گوی امروز خود با ای‌بی‌سی در پاسخ به این سخنان آقای نتانیاهو گفته است: حمله با لبخند از حمله با دروغ بهتر است... آقای نتانیاهو و همکارانش از سال ۱۹۹۱ دارند می گویند که ایران تنها شش ماه با دستیابی به بمب اتمی فاصله دارد. ۲۲ سال از آن زمان گذشته و آنها هنوز می گویند که ما شش ماه دیگر تا رسیدن به بمب اتمی فاصله داریم.

او تأکید کرد که ایران قصد ساخت سلاح اتمی ندارد و اظهار امیدواری کرد که بی اعتمادی میان ایران و آمریکا به تدریج و از جمله از طریق حل و فصل اختلافات بر سر برنامه اتمی ایران از میان برود. آقای ظریف در عین حال تأکید کرد که حق غنی سازی اورانیوم در ایران قابل گفت و گو نیست.»

منبع: جام نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین