|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
»
دولت تدبیر و امید در پی این نیست که رسانه‌ها را منقاد خودش کند
کد خبر: ۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳
مشاور رئیس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید در پی این نیست که رسانه‌ها را منقاد خودش کند یا در جهت تبلیغ کارکرد دولت عمل کند، بلکه رسانه‌ها در چارچوب آرمان‌های نظام، وظایف خودشان را انجام می‌دهند و حتی اگر نقدی هم هست، همین ایرنا هم مجاز است این نقد را به شکلی عالمانه و منصفانه وارد کند، چه رسد به رسانه‌های دیگر.
 مراسم تودیع مجید امیدی شهرکی مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و معارفه محمد خدادی، مدیرعامل جدید این سازمان خبری، صبح امروز یکشنبه 7 مهر ماه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور و قائم مقام سابق ایرنا و همچنین مدیران عامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی و معاونین و مدیران ایرنا در محل تالار ایوان شمس در تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید ، در این برنامه، محمدرضا صادق، مشاور رئیس جمهور و قائم مقام سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی در سخنانی با اشاره به دوره‌های مختلفی که ایرنا پشت سر گذاشته است، گفت: من دو ماه پیش به آقای شهرکی گفتم که در 24 خرداد یک انتخاباتی صورت گرفت و نتیجه آن نشان داد باید به پیام آن انتخابات توجه شود و رسانه‌ای مثل ایرنا باید به پیام انتخابات که همان پرهیز از افراط و تفریط و توجه به اعتدال است، توجه کند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در پی این نیست که رسانه‌ها را منقاد خودش کند یا در جهت تبلیغ کارکرد دولت عمل کند، بلکه رسانه‌ها در چارچوب آرمان‌های نظام، وظایف خودشان را انجام می‌دهند و حتی اگر نقدی هم هست، همین ایرنا هم مجاز است این نقد را به شکلی عالمانه و منصفانه وارد کند، چه رسد به رسانه‌های دیگر.

مشاور رئیس جمهور افزود: امیدوارم ایرنا در دوره جدید بتواند مسیر بهتری طراحی کند و شاید آقای خدادی که از نیروهای ارزشمند است، بتواند صمیمیتش را که نیاز یک خبرگزاری است به نیروهای این رسانه منتقل کند.

صادق افزود: زمانی که من در ایرنا بودم یکی از نکاتی که همیشه مشکل ایجاد می‌کرد و شاید یکی از دلایلی بود که ایرنا را به محاق برد، این بود که خبرنگاری که کار تولید و پردازش یک خبر را انجام می‌داد، نمی‌توانست و نمی‌تواند در انتشار آن هم مشارکت داشته باشد. به هر حال لحظاتی پیش می‌آمد که یک خبر که مشکلی برای انتشار نداشت، باید روی خروجی می‌رفت، ولی کسی که می‌توانست خبر را منتشر کند، نگران این بود که ممکن است بعدا در جایی او را مورد عتاب قرار دهند.

وی افزود: باید در این دوره شرایطی برای این کار فراهم شود و با عنایت ویژه شخص وزیر و بقیه عزیزان شرایطی پدید آید که خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به معیارها و اصول به وضعیت بهتری دست یابد. به هر حال در مقاطعی در دهه 70 تعداد خبرهای ایرنا به سه هزار خبر در روز هم رسید که 30 درصد آن‌ها هم تولیدی بود. باید به آن دوره نظر جدی داشت.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین