|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) بايد حافظ و مدافع آرمان ها و شعارهاي نظام باشد، گفت: خبرگزاري رسمي كشور بايد بر اساس هدفگذاري كه شده در جهت آرمان هاي بلند كشور حركت كرده و خنثي نباشد.
علي جنتي روزيكشنبه در مراسم توديع و معارفه مديران عامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) اظهار داشت: بدون شك اصحاب رسانه با اهميت اطلاع رساني آشنا بوده و هر چه مي گذرد نقش خبر رساني و اطلاع رساني در ساخت افكار عمومي بيشتر احساس مي شود.

به گفته وي طبيعتا كار خبررساني و اطلاع رساني كاري حرفه اي است كه با توجه به فناوري هاي روز، اطلاعات و اخبار منتشره روزانه در جهان نياز به آموزش كاركنان رسانه ها در سطوح عالي دارد.

جنتي افزود: در ايران اگر مي خواهيم همراه كاروان رسانه هاي خبري باشيم و اطلاعات را روزآمد داشته باشيم نياز است كه هر چه بيشتر مجهز به فناوري هاي روز ارتباطي و آموزش هاي حرفه اي شويم.

وي تصريح كرد كه متاسفانه غلط نويسي و غلط گويي در بسياري از رسانه ها امري شايع است كه هر چه مي گذرد به جاي رفع نواقص گاه عقب گرد هم داريم.

وزير ارشاد تاكيد كرد: بايد با كسب سواد حرفه اي بتوانيم همپاي رسانه هاي دنيا نقش موثر خود را در اطلاع رساني و خبر رساني ايفا كنيم.

وي در ادامه به قدمت و پيشينه ۸۰ ساله خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) اشاره كرد و گفت: خوشبختانه اين رسانه خبري رسمي كشور در طول اين هشت دهه تحولات فراواني را شاهد بوده و اخبار، گزارش ها، تفسير ها و تحليل ها به همراه تصاوير بسيار جامع و خوبي را ثبت كرده است.

جنتي به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه خبرگزاري نبض نظام است و كاركنان آن سربازان خط مقدم نظام هستند اشاره كرد و گفت: ايرنا بايد با دقيق نويسي، صحيح نويسي و امانت داري اخبار را بدون كم وكاست در اختيار مردم جامعه قرار دهد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به برخي از وظايف ايرنا اشاره كرد و اظهار داشت: سرعت انعكاس اخبار و گزارش ها يكي از اصولي است كه در اين خبرگزاري بايد به آن توجه شود.

وي بر آموزش كاركنان و همچنين افرادي كه تازه وارد اين رسانه مي شوند، تقويت دانشكده خبر و نيروهاي كارآمد در زمينه اطلاع رساني و خبر رساني تاكيد كرد.

جنتي با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: ايرنا نقش بي بديلي در انعكاس رشادت ها، ايثارگري ها و شهادت طلبي رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس ايفا كرد.

به گفته وزير ارشاد از افتخارات ايرنا اين است كه شهداي فراواني در دوران هاي مختلف به نظام تقديم كرده است.

جنتي همچنين با بيان اينكه عموم كارگزاران خبري بايد به جلب اعتماد مخاطبان توجه داشته باشند، گفت: بر اين باوريم سرمايه هر نظامي مخاطبان و امانت داري آنها در انعكاس اخبار است.
به گفته وي بايد خبرگزاري ها در بيان اخبار از تحريف، جانبداري، هتك حرمت ديگران و احيانا خلاف گويي به شدت پرهيز كنند.

در ادامه اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با قدرداني از مجيد اميدي شهركي مدير عامل پيشين ايرنا گفت: وي در مدت تصدي براين رسانه تلاش صادقانه اي را براي سربلندي نظام انجام داده است.

وي همچنين از محمد خدادي مدير عامل جديد اين رسانه به عنوان چهره اي آشنا به كار خبري ياد كرد و براي وي در اين سمت آرزوي موفقيت كرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین