کد خبر: ۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
تهران - مدير مسئول روزنامه ابتكار و فعال رسانه اي گفت: رسانه هاي داخلي بايد تصوير ايجاد شده از ايران در جامعه جهاني توسط حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رييس جمهوري را تثبيت و تبديل به يك گفتمان ماندگار كنند.
«محمدعلي وكيلي» روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا با بيان اينكه گفتمان رييس جمهوري در سازمان ملل براي كشور يك فرصت بي نظير ايجاد كرده، افزود: گفتمان اعتدال روحاني ذهنيت افكار عمومي را نسبت به ايران تغيير داده و مطالبه اي را توسط نخبگان و رسانه هاي جوامع غربي عليه سياستمداران غرب برانگيخته است.

اين فعال رسانه اي با بيان اينكه اين مطالبه به نفع جمهوري اسلامي است، گفت: در حالي كه تعامل با ايران از سوي نخبگان و رسانه هاي جوامع غربي تبديل به يك مطالبه از سياستمداران غرب شده اما سوء تدبير و مواضع حساب نشده بخشي از مسئولان در گذشته بهانه اي را ايجاد كرده كه تقابل با ايران مطالبه افكار عمومي، رسانه ها و نخبگان جوامع غربي بود.

وكيلي تاكيد كرد: گفتمان رييس جمهوري، موجب تغيير مطالبه در رسانه ها و نخبگان جوامع غربي شده است.

مدير مسئول روزنامه ابتكار با بيان اينكه فشار از پايين موجب تغيير رويكرد سياستمداران غربي نسبت به جمهوري اسلامي ايران شده، گفت: اين خواست سياستمداران نيست كه با ايران تعامل و گفت و گو داشته باشند بلكه مطالبه اجتماعي، فرهنگي نخبگان است كه در درون جامعه غرب بويژه آمريكا ايجاد شده است.

به گفته وكيلي در حقيقت تصويرسازي صورت گرفته از سوي رييس جمهوري، موجب اعتماد سازي، اصلاح ذهنيت و نگرش جامعه و افكار عمومي غرب نسبت به ايران شده است.

مدير مسئول روزنامه ابتكار افزود: آنچه مي تواند اين تصوير را تثبيت و تبديل به گفتمان ماندگار كند، حركت رسانه اي در داخل است.

وي اظهار داشت: رسانه هاي داخلي بايد درباره تصوير مثبتي كه توسط رييس جمهوري و وزير امور خارجه كشورمان از ايران به جهانيان مخابره شده، گفتمان سازي كنند.

وكيلي تاكيد كرد: هرگونه حركتي كه اين تصوير را مخدوش كند، بازي در ميدان افراطيون و جنگ طلب هاي صهيونيستي و آمريكايي است.

مدير مسئول روزنامه ابتكار با بيان اينكه رسانه هاي داخلي بايد حركت منطقي و عقلاني صورت گرفته از سوي رييس جمهوري را عزت مدارانه تبيين كنند، گفت: امروز ديدار با يك مقام ايراني يا گفت و گوي تلفني سمبليك با رييس جمهوري ايران براي رييس جمهور آمريكا يك افتخار ملي و نقطه عطف تاريخي به حساب مي آيد لذا رسانه هاي داخلي بايد از اين مساله بيشترين و بهترين بهره گيري كنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین