»
کد خبر: ۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
با انتصاب "حسین انتظامی" به عنوان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، این روزها مهم ترین مساله رسانه ای، انتصاب مدیرعامل جدید برای خبرگزاری دولت است.
شنیده ها حاکی از آن است که با چند گزینه برای مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) رایزنی شده است که تا اوایل هفته آینده یکی از آنها به این سمت منصوب خواهد شد.

"روح الله جمعه ای" یکی از این گزینه‌هاست که در دولت اول محمود احمدی نژاد، معاون خبر خبرگزاری ایرنا بود. وی در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ و مدیرعاملی محمدجعفر بهداد در ایرنا، حاضر به انتشار خبر پیروزی محمود احمدی نژاد نشد و به همین دلیل بلافاصله بعد از انتخابات جای خود را به عبدالرضا داوری داد.

گفته می شود که جمعه ای یکی از شروط خود برای قبول مدیرعاملی ایرنا را، اختیار بازنشست کردن تعدادی از کارمندان و خبرنگاران این خبرگزاری عنوان کرده است.

وی به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است که با وجود حضور تعدادی از خبرنگاران با سابقه در ایرنا، امکان تغییرات گسترده در این سازمان نیست و باید برای اصلاح برخی امور خون تازه‌ای در رگ‌های بزرگترین خبرگزاری کشور تزریق شود.

از سوی دیگر "حجت الاسلام و المسلمین طه هاشمی" نیز یکی دیگر از گزینه های مدیرعاملی ایرناست. هاشمی سابقه نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضویت در هیات رییسه قوه مقننه کشور را دارد و علاوه بر آن مدیر مسوول دو روزنامه انتخاب و اخبار امروز بوده است.

وی نیز شرط پذیرش این سمت را افزایش بودجه و حقوق کارمندان و خبرنگاران این خبرگزاری عنوان کرده است.

طه هاشمی به علی جنتی گفته است که بدون افزایش حقوق کارکنان خبرگزاری رسمی، آنها انگیزه‌ای برای تهیه گزارش و خبر به شیوه‌ای که در شان خبرگزاری رسمی کشور باشد، ندارند و در این رابطه حقوق خبرنگاران ایرنا را با خبرنگاران سازمان صدا و سیما مقایسه کرده است.

از "محمدحسین خوشوقت" فرزند مرحوم آیت الله خوشوقت نیز به عنوان یکی دیگر از نامزدهای تکیه بر ریاست خبرگزاری دولت نام برده می شود. خوشوقت در دولت هاشمی رفسنجانی یکی از مدیران ایرنا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و چند سالی نیز به عنوان رییس دفتر خبرگزاری ایرنا در شهر رم ایتالیا فعالیت کرده است.

گفته می شود که وی رابطه نزدیکی با علی جنتی دارد و در زمان حضور وی در معاونت بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نزدیک با علی جنتی کار کرده است. در روزهای بعد از رای اعتماد، خوشوقت چندین بار با علی جنتی دیدار کرده است.

همچنین وی خواستار استخدام تعدادی از نیروهای خود در رسانه دولت شده است.

"محمد سلطانی فر" دیگر گزینه مدیرعاملی ایرناست. سلطانی فر برادر کوچک تر "مسعود سلطانی فر" وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان است که موفق نشد رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را بدست بیاورد.

سلطانی فر از اعضای کمیته رسانه ای ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و معاون رسانه‌ای وی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

طی چند روز آینده مشخص خواهد شد که کدام یک از این افراد سمت مدیرعاملی ایرنا را بدست خواهد آورد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
لطفا دوستان در بررسی های خود برای انتخاب مدیر عامل ایسنا دقت کافی داشته باشند ،این خبرگزاری بیانگر و تبیین گر سیاستها و فعالیتهای دولت میباشد و چنانکه افراد برای این سمت انتخاب شوند که درگذشته فعالیت هایی سئوال برانگیز ومبهم داشته اند (خانم راستگو که با رای اصلاح طلبان وارد شورای شهر شد و بر خلاف سیاست و تصمیم همان جریان عمل کرد نمونه بسیار گویایی در این زمینه میباشد) متاسفانه اقای خوشوقت که از ایشان بعنوان یکی از گزینه ها نامبرده شده است فردی هستند که علیرغم اعلام بیطرفی در انتخابات ، مدتها قبل از انتخابات بسیار دقیق و پیچیده وبطئی اقدام به چهره سازی از اقای قالیباف برای دور یازدهم ریاست جمهوری کردند و با توجه به استرتژی و نگاه اقای قالیباف برای دستیابی به صندلی ریاست جمهوری در 4 سال اینده فکر میکنم انتخاب ایشان بسیار بی احتیاطی و خسارت بار خواهد بود،در خصوص دیگر گزینه ها هم بنظرم باید بشدت دقت داشت هرچند در میان افراد مطرح شده فکر میکنم سلطانی فر با توجه به سوابقشان گزینه ی بسیار مناسبی باشد.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
0
0
چرا مسایلی را که نمی دانید با اطمینان به مردم انتقال می دهید. واقعا از سایت تدبیر و امید که عنوان دولت یازدهم را یدک می کشد انتظار نمی رفت که اینگونه از جمعه ای حمایت کند. جمعه ای در ایرنا به خاطر نفرت عمومی از وی مجبور به کنار زدن وی شدند. او در حمایت از احمدی نژاد هیچ چیزی کم نگذاشت و تمام افرادی را که مشایی معرفی کرد (جوان های 24-25 ساله) به مسوولیت های حساس گمارد. البته این را بگویم که پدرش بسیار آدم منطقی و عقلانی است. او اکنون رییس اتاق بازرگانی سمنان است و رابطه حسنه ای با نهاوندیان دارد. این موضوع دلیل نمی شود که روح اله را هم یک آدم معتدل بدانیم .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین