|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
فرماندار بوئین‌زهرا بیان کرد: در پی تماس‌های تلفنی با مسئولان استان البرز، شهاب سنگ در شهرستان البرز و در بیابان‌های مابین اشتهارد و نظرآباده برخورد کرده است.
خبرهایی مبنی بر برخورد شهاب سنگ در استان‌های قزوین، زنجان و همدان در محافل عمومی، شبکه‌های اجتماعی و برخی خبرگزاری‌ها شنیده شده و از همان ساعات اولیه بازار داغ تائید‌ها و تکذیب‌ها از سوی مسئولان آغاز شد.

 بامداد پنجشنبه خبرهایی مبنی بر برخورد شهاب سنگ در استان‌های قزوین، زنجان و همدان در محافل عمومی، شبکه‌های اجتماعی و  برخی خبرگزاری‌ها شنیده شده و از همان ساعات اولیه بازار داغ تائید‌ها و تکذیب‌ها از سوی مسئولان  استان قزوین و دیگر استان‌های همجوار آغاز شد.

این در حالی است برخی از گزارش‌های مردی که در برخی خبرگزاری‌های استان قزوین منتشر شده حاکی از تایید و رویت شهاب سنگ در برخی از مناطق استان قزوین است.

در راستای بررسی صحت و سقم این موضوع خبرگزاری تسنیم با مسئولان ذیربط در این حوزه و فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان قزوین مصاحبه‌هایی را در زمینه تائید یا تکذیب این موضوع فراهم کرده که به شرح ذیل است.

گزارشی مبنی بر برخورد شهاب سنگ در قزوین نرسیده است

علی‌محمد آهنی مدیرکل بحران استانداری قزوین درباره برخورد شهاب سنگ در استان قزوین، اظهار داشت: تا این لحظه هیچ خبری مبنی بر سقوط شهاب سنگ در استان قزوین منتشر نشده و مسلما هیچ‌گونه خسارتی نیز در پی نداشته است.

مدیرکل بحران استانداری قزوین گفت: برخی خبرگزاری‌ها در زمینه برخورد شهاب سنگ شایعه‌‌پراکنی کرده‌اند که این خبر صحت ندارد.

رویت شهاب سنگ در برخی روستاهای آوج

سید عبدالله موسوی فرماندار آوج با بیان این مطلب که شهاب سنگ در برخی روستاهای آوج دیده شده است، اظهار داشت: شهاب سنگ در سه روستای اردلان، لوجان‌گیر و دیده‌دان به وضوح دیده شده ولی هیچ‌گونه برخورد و خسارتی در این روستاها نداشته است.

وی افزود: براساس گزارشات و پیش‌بینی‌ها، احتمال برخورد شهاب سنگ در برخی کوه‌های شهرستان آوج وجود دارد که این امر نیز هیچ خسارتی در پی ندارد.

فرماندار آوج با اشاره به خبرهای منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها گفت: متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها درباره برخورد شهاب سنگ در استان قزوین برداشت خود را داشته و مطالب را صادقانه ارائه نکرده‌اند و همین امر سبب تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم شد.

تکذیب برخورد شهاب سنگ در شهرستان بوئین‌زهرا

ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به تائید یا تکذیب برخورد شهاب سنگ در بوئین‌زهرا، اظهار داشت: شهاب سنگ در شهرستان بوئین‌زهرا هیچ برخورد و خسارتی در پی نداشته و براساس گزارشات در سایر شهرستان‌های استان قزوین نیز به همین‌صورت بوده و در مجموع شهاب سنگ در استان قزوین برخوردی نداشته است.

فرماندار بوئین‌زهرا بیان کرد: در پی تماس‌های تلفنی با مسئولان استان البرز، شهاب سنگ در شهرستان البرز و در بیابان‌های مابین اشتهارد و نظرآباده برخورد کرده است.

هلال احمر قزوین در حالت آماده‌باش است

حمید ره‌انجام در زمینه آمادگی جمعیت هلال احمر استان قزوین در موقعیت بحرانی، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان قزوین در آمادگی کامل به سر برده تا در صورت بروز حادثه و مشکل برای شهروندان، به سرعت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر برخورد شهاب سنگ در استان قزوین و بروز خسارت و حادثه به هلال احمر استان نرسیده ولی نیروهای عملیاتی هلال احمر آماده‌باش هستند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین