|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۳۸۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
در این سفر علاوه بر حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی پروژه چندمنظوره کانال‌های انتقال آب و یک نیروگاه که توسط دستان توانمند شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایران انجام شد مذاکرات روسای عالیرتبه دو کشور و هیأت‌ها انجام خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: اسنادی هم برای سفر‌ها آماده شده است.

برنا: نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) با حضور رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی آغاز شد.

کنعانی در این نشست درباره سفر رئیس جمهور به سریلانکا بیان کرد: همکاری‌های ما در حوزه سیاسی نزدیک است و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی و همکاری در حوزه خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه‌های اقتصادی و صنعتی از جمله همکاری‌های دو کشور است.

وی گفت: در این سفر علاوه بر حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی پروژه چندمنظوره کانال‌های انتقال آب و یک نیروگاه که توسط دستان توانمند شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایران انجام شد مذاکرات روسای عالیرتبه دو کشور و هیأت‌ها انجام خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: اسنادی هم برای سفر‌ها آماده شده است.

وی درباره خط لوله گاز بین ایران و پاکستان گفت: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص توضیحاتی را ارائه داده است. سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: اجرای پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی مورد اهتمام ویژه است. این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره کریدور زنگه‌زور و اظهارات اردوغان اظهار داشت: چنین اظهارنظری از جایی دریافت نکردم.


در خصوص تحولات قفقاز جنوبی و کریدور‌های حمل و نقل و ترانزیت ایران موضع روشنی دارد و بار‌ها در سطوح مختلف و با ادبیات روشن مطرح شده و تحولی در موضع ایران در این خصوص رخ نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره رایزنی‌های تلفنی امیرعبداللهیان و همتای ترکیه‌ای و اینکه آیا ترکیه در موضوعات منطقه‌ای به عنوان میانجی عمل می‌کند؟

گفت: نمی‌توانم تایید کنم که ما از طریق ترکیه اقدام به ارسال پیام کرده‌ایم. وی گفت: مهمترین کانال پیام‌های دیپلماتیک سوئیس بود و دولت آمریکا از کانال‌های دیگر دیپلماتیک غافل نشد و پیام‌هایی را ارسال کرد و پاسخ دیپلماتیک هم از طریق آن کانال‌ها ارسال شد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات مشاور وزیر کشور درباره احضار سفیر سوئیس توسط سپاه گفت: اظهارنظر ایشان را مقامات ذیربط تکذیب کردند. کشور سوئیس مهمترین کانال تبادل پیام‌های دیپلماتیک و ارسال پیام‌های آمریکا به ایران و ارسال پاسخ‌ها به آمریکا بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین