|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
هنوز مشخص نیست که این کرسی پژوهشی در دانشگاه گوته به کدام پرفسور اعطا خواهد شد. آنچه مشخص است این است که قرار است شخصیتی مشهور عهده‌دار این پست شود.
دانشگاه گوته شهر فرانکفورت آلمان هفتاد سال پس از "رخداد هولوکاست" در جریان جنگ جهانی دوم، در نظر دارد یک کرسی برای تحقیق درباره هولوکاست و نتایج آن تاسیس کند. در سال ۲۰۱۷ این رشته تحصیلی کار خود را آغاز خواهد کرد.

دانشگاه یوهان وولفگانگ گوته در شهر فرانکفورت آلمان برای نخستین بار در این کشور بودجه لازم را برای یک کرسی تحقیقاتی درباره هولوکاست و نتایج آن جمع‌آوری کرده است. در مرکز تحقیقات درباره هولوکاست قرار است تاثیر تاریخی این موضوع در جریان جنگ جهانی دوم بررسی شود.

هنوز مشخص نیست که این کرسی پژوهشی در دانشگاه گوته به کدام پرفسور اعطا خواهد شد. آنچه مشخص است این است که قرار است شخصیتی مشهور عهده‌دار این پست شود.

اولاف کالتن بورن، سخنگوی دانشگاه گوته، در مصاحبه با خبرنگار دویچه‌وله در این باره گفت: «ما در نظر داریم موضوع هولوکاست را به مخاطبان خود منتقل کنیم.»

قرار است پرفسوری که این کرسی در دانشگاه گوته شهر فرانکفورت آلمان به او اعطا گردد، هم‌زمان ریاست انستیتوی "فریتس باور" را نیز بر عهده گیرد. این انستیتو در دانشگاه گوته شهر فرانکفورت تحقیق در باره جنایات ناسیونال سوسیالیست‌های آلمان را به عهده دارد.

بوریس راین، یکی از مقامات دولتی ایالت هسن آلمان، در باره ایجاد کرسی تحقیق درباره هولوکاست و نتایج آن گفت این اقدام هفتاد سال پس از پایان جنایات نازی‌ها واقعا ضروری بود. او در ادامه گفت: «هولوکاست به خصوص در آلمان نباید به دست فراموشی سپرده شود.»



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین