|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
حسن فتحی زنگ آغازیین نمایش «شایعات» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد را نواخت و گفت: سیفی آزاد با اجرای این نمایش به خانه مادری‌اش بازگشته است.
آیین افتتاحیه نمایش «شایعات» با حضور هنرمندانی چون محبوبه بیات‌، بهروز بقایی‌، هدایت هاشمی‌، حسین کیانی‌، رضا گوران‌ و مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ، اول مهرماه در تماشاخانه‌ی «ایرانشهر» برگزار شد.

در این مراسم رحمان سیفی‌آزاد که پس از چند سال دوری از صحنه بار دیگر به تئاتر بازگشته است در سخنانی گفت: خدا را شاکرم که بعد از مدت‌ها بار دیگر امکان اجرا برایم فراهم شد‌، امیدوارم بتوانیم اجرای خوبی را برای علاقه‌مندان داشته باشیم.

این کارگردان تئاتر اظهار امیدواری کرد: جامعه ما، جامعه شاد و پرنشاطی باشد. ما هم در این نمایش به سراغ یک کار کمدی رفتیم تا باعث شادی علاقه‌مندان تئاتر شویم.

حسن فتحی‌، نویسنده و کارگردان هم گفت: باید قدردان فعالیت‌های خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر باشیم که از سال‌ها قبل این تلاش شروع شده است و امروز هم با حضور عزیزانی مثل دکتر سرسنگی ادامه پیدا کرده است، مطمئنا خانه هنرمندان قطب مهمی در جذب علاقه‌مندان تئاتر است و من امیدوارم سالن‌های مثل این تماشاخانه بیشتر شود.

این کارگردان با اشاره به بازگشت رحمان سیفی آزاد به تئاتر افزود: رحمان سیفی آزاد با نمایش «شایعات» به خانه مادری‌اش بازگشته است البته او در این سال‌ها با سریال‌ سازها و کارگردان‌ها در تلویزیون همراه و همدل بود، امیدوارم که نمایش خوبی را از ایشان ببینیم.

در بخش دیگری از این مراسم مجید سرسنگی مدیر تماشاخانه «ایرانشهر» ضمن تشکر از حاضران برای حضور در این آیین افتتاح گفت: خوشحالیم بعد از دوره‌ای که شایعات زیادی در مورد آقای سیفی‌آزاد وجود داشت،‌ نمایش «شایعات» او اجرا می‌شود و امیدواریم که پیوند ایشان با تئاتر مستحکم‌تر شود.

او ادامه داد: خوشبختانه آقای سیفی آزاد جایگاه خوبی در رسانه ملی هم دارند. باید بازنگری جدی در مورد هنرهای نمایشی در تلویزیون صورت بگیرد و امیدواریم کارهای نمایشی بتواند از تلویزیون پخش شود،‌ تماشاخانه ایرانشهر هم مدتی است که در زمینه تولید فیلم تئاتر فعالیت می‌کند و رسانه ملی می‌تواند از آثار هنرمندان تئاتر برای پخش در این رسانه استفاده کند.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر یادآور شد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و اعلام شعارهای دولت در حوزه فرهنگ و هنر، امید زیادی در دل هنرمندان ایجاد شد که وضعیت نه چندان مناسب حوزه‌های مختلف هنر سامان پیدا کند و به نقطه اوج برسد. امیدوارم این شعارها و تعاریفی که از هنر از سوی دولت عنوان شده است، تحقق پیدا بکند و در حد شعار نماند.

سرسنگی با اشاره به اینکه باید از امکانات موجود تئاتر استفاده بهینه شود، افزود: یکی از گله‌های اهالی تئاتر، نبود امکانات سخت‌افزاری مناسب برای تئاتر است که اخیرا در وزارت ارشاد هم به گسترش امکانات سخت افزاری تاکید شده و جای خوشحالی دارد اما باید توجه داشت که از امکانات موجود استفاده بهینه شود، زیرا بسیای از سالن‌های تئاتر هستند که استفاده درستی از آنها نمی‌شود مثل تالار مولوی که به همه اهالی تئاتر تعلق دارد اما این روزها خبرهای خوبی از این تالار نمی‌رسد.

او با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای سامان دادن به امکانات سخت‌افزاری تئاتر، ادامه داد: پیشنهادم این است که امکانات موجود سامان‌دهی شود و سالن‌هایی که به خاطر سوء مدیریت متروک شدند، سامان یابند. ما باید برای اداره فضای سخت افزاری تئاتر برنامه داشته باشیم. مساله اصلی در تئاتر ما اضافه کردن سالن نیست، مساله اصلی این است که ما چه برنامه‌ای برای تئاتر داریم بنابراین اول باید نیازهای اولیه تئاتر را شناخت و برنامه‌ای جامع برای آنها داشت.

در پایان این مراسم که منوچهر اکبرلو اجرای آن را برعهده داشت، حسن فتحی با حضور رحمان سیفی آزاد و مجید سرسنگی زنگ آغازین نمایش «شایعات» را نواخت.

نمایش «شایعات» که نوشته نیل سایمون است، با بازی جواد عزتی‌، هومن برق نورد ‌، نگارعابدی،‌ احمد ساعتچیان سعید چنگیزیان‌، رویا میرعلمی‌، مجید صالحی‌، فهیمه امن‌زاده و بهرام افشاری هر شب ساعت 20/30 در سالن استاد «سمندریان» تماشاخانه‌ی «ایرانشهر» اجرا می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین