|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
دو فیلم مستند درباره شهید غلامرضا کشتکار و شهید سیدابراهیم اصغر‌زاده از تولیدات سازمان بسیج هنرمندان به زودی از شبکه مستند پخش می‌شود.
مستند «هنرجوی بهشت» ساخته وحید خرد درباره شهید غلامرضا کشتکار است.

او در طول حیات خود در رشته‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی و بازیگری و کارگردانی تئا‌تر، سینما، عکاسی و... فعالیت داشت. شهید کشتکار نویسنده و کارگردانی چند نمایش از جمله «آوای لالو» بود و در چند فیلم سینمایی از جمله «سفیر» بازی کرد. او تیر سال 1367 در جاده اهواز خرمشهر به شهادت رسید.

مستند شهید سیدابراهیم اصغرزاده نیز روایتی از زندگی و روحیات او از زبان هنرمندان و فیلمسازان مختلف همچون آزیتا حاجیان، آتیلا پسیانی، مصطفی رزاق کریمی، مرتضی شعبانی، محمد آفریده، محمدرا شهیدی‌فر، رضا برجی، حبیب احمدزاده، علی دهکردی، اصغر نقی‌زاده و... است.

شهید اصغر‌زاده یکی از همکاران نزدیک ابراهیم حاتمی‌کیا بود و در بیشتر آثار او از جمله «مهاجر»، «موج مرده»، «روبان قرمز»، «بوی پیراهن یوسف»، «از کرخه تا راین» و «خاکسترسبز» حضور داشت.

او سال ۷۷ مستندهای «وقایع نگاری یک فیلمنامه ناتمام» و «سکوت طولانی» را در فرانسه و همچنین در سال ۸۰ مستند «هزوله» را در افغانستان کارگردانی کرد. آخرین کار شهید اصغرزاده فیلم تلویزیونی «کاغذهای بی‌جواب« درباره مادران شهید بود که در زمان تولید آن بر اثر سقوط هواپیما در ارتفاعات سفیدکوه به شهادت رسید.

منبع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین