» اجتماعی
به نظر میرسد اولویت صدا و سیمای ملی در پخش آگهی های بازرگانی بیشتر کسب درآمد بوده تا حفظ سلامتی و ترویج روحیه پرهیز از مصرف گرایی و ساده زیستی

عمو پورنگ به همراه امیر حسین و دوتا بازیگر مشغول اجرای یک نمایش شدند. قصه از این قرار بود که یک زوج جوان با خودرو شخصی در حال مسافرت بودند و از قضا چیزی برای خوردن نداشتند. یکدفعه امیرحسین در قالب یک پیرمرد که کنار جاده ایستاده بود ظاهر شد و برای خودرو این زوج جوان دست تکان داد. پس از توقف، به زوج جوان گفت شنیدم که ناراحت هستید؟ وقتی مرد جوان به او گفت چیزی برای خوردن نداریم پیرمرد پاسخ داد اینکه غصه نداره بیائید.......بخورید و ناگهان برنامه عمو پورنگ تبدیل به برنامه ای تبلیغاتی شد و امیرحسین با در دست گرفتن بسته های رنگارنگ آن محصول خوراکی شروع به تعریف و تمجید از آن نمود. با آب وتاب میگفت: این یکی را با شیر به عنوان صبحانه بخورید و آن یکی را به عنوان میان وعده بدون شیر و این یکی در ۵ طعم موجود است و آن یکی در ۳ طعم و جالب اینکه در همین احوال با در دست گرفتن یک بسته ماکارونی تولید همین شرکت اقدام به تبلیغ آن هم نمود!
دیدن این صحنه ها از شبکه ۲ سیمای ملی و این نوع تبلیغ در برنامه کودک خیلی من را آزار داد. باید از مسئولین محترم شبکه ملی پرسید چرا اکثر برنامه ها و به تازگی برنامه کودک تبدیل به شوهای تبلیغاتی شده؟ که این مهم خود به تنهایی جای بحث و انتقاد فراوان دارد و پرسش دوم اینکه چرا یک محصول خوراکی غیر طبیعی را از برنامه پرطرفدار و محبوبی چون عمو پورنگ و به دست خود شخصیت های این برنامه تبلیغ میکنید؟
قصد آنرا ندارم که بگویم مصرف این محصول ضرری برای سلامتی کودکان دارد که البته مسئولان محترم ارگانهای ذیربط نسبت به نظارت بر سلامت این محصولات اهتمام ویژه دارند و حتما این محصول گواهی های لازم را از آنها اخذ نموده اما به گواهی خود تولیدکنندگان این قبیل محصولات همانطور که بر روی بسته های آنها نوشته شده،این محصولات حاوی رنگهای خوراکی و مواد شیمیایی هستند و به طور قطع مصرف میوه،سبزیجات،مواد لبنی و سایر مواد طبیعی به طور ویژه برای کودکان و بزرگسالان بهتر از مصرف محصولات اینچنینی است.
به نظر میرسد اولویت صدا و سیمای ملی در پخش آگهی های بازرگانی بیشتر کسب درآمد بوده تا حفظ سلامتی و ترویج روحیه پرهیز از مصرف گرایی و ساده زیستی. هنوز بیش از چند ماه از تبلیغ بی رویه و اعصاب خورد کن کرم حلزون نگذشته است.
منبع:الف
منبع: الف
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
| در حال بررسی: ۰
| انتشار یافته: ۲
ارسال نظر
تنها رسانه ای که از این انحصار بوجود امده برای نابودی کودکان امروزر ونسل آینده کشور سوئ استفاده کرده وهمچنان می کند صدا وسیما است
تبلیغ چیتوز موتوری وچاکلز قبل وبعد ازبرنامه کودک حتی در شبکه ورزش جای بسی تاسف دارد که مهمترین آرمان صدا وسیما در کشور اسلامی ما کسب "پووووول" است . به قیمت نابودی نسل آینده!!