|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
صدها زن سوئدی در حمایت از یک زن باردار مسلمان که به دلیل داشتن حجاب در حومه استکهلم مورد حمله قرار گرفته روسری به سر کردند.
تدبیر و امیدبه گزارش دویچه وله، صدها زن سوئدی در حمایت از یک زن باردار مسلمان که به دلیل داشتن حجاب در حومه استکهلم مورد حمله قرار گرفته روسری به سر کردند و تصاویر باحجاب خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.
بنا به این گزارش، سیاستمداران چپ‌گرا و شخصیت‌های برنامه‌های نمایشی سوئد نیز در میان معترضانی هستند که با راه انداختن "فراخوان حجاب" در توییتر تصاویر با حجاب خود را در اعتراض به حمله به یک زن مسلمان باردار منتشر کرده‌اند.
پلیس در جستجوی شاهدان این رویداد است، رویدادی که از آن به عنوان "جنایت از سر تنفر" یاد می‌شود و موجی از اعتراض را در فضای مجازی در پی داشته است.
گفتنی است که پنچشنبه گذشته بیش از دو هزار زن سوئدی عکس‌های محجبه خود را در همین رابطه به انتشار رسانده‌اند.
فوجان روزبه، یکی از سازمان‌دهندگان کمپینی که در حمایت از این زن مسلمان به راه افتاده به خبرگزاری فرانسه گفته است: "شمار جنایت‌ها علیه زنان مسلمان اخیرا زیاد شده است".
سارا محمد، رئیس اتحادیه حمایت از زنان مسمان در سوئد می‌گوید: من به تظاهرات در حمایت از این زن مسلمان می روم و سخنرانی می کنم.
دو زن نماینده پارلمان سوئد و یک مجری تلویزیونی نیز با انتشار عکس‌هایی از خود با پوشش روسری، از حمله هفته گذشته به یک زن مسلمان و باردار ساکن حومه جنوبی پایتخت انتقاد کردند.
آسا رومسون عضو حزب سبزها، ورونیکا پام از حزب چپ و جینا دیرانی مجری تلویزیونی این اقدام را انجام دادند.
گفتنی است که این زن مسلمان هفته گذشته پس از حمله بی هوش و به بیمارستان منتقل شد اما تاکنون کسی در این ارتباط بازداشت نشده است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین