|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
پزشکان به تازگی دریافته اند که استرس اصلی ترین عامل برای گسترش و انتشار سرطان در بدن بانوان است و چنانچه کنترل نشود، می تواند باعث گسترش سرطان در تمامی بدن شود.
براساس جدیدترین تحقیقات پزشکی، پزشکان دریافته اند فعال شدن نوعی ژن مرتبط با استرس می تواند سبب گسترش پیدا کردن سرطان در زنان شود.

گفتنی است؛ پزشکان دریافته اند بیماران زن سرطانی که افرادی با استرس فراوان بودند، روند پیشرفت بیماری در آنها بسیار سریعتر و خطرناکتر از زنانی بوده است که آرامش بیشتری داشته اند و کمتر دچار استرس بوده اند.

بررسی ها نشان می دهند: این ژن خاص به نام ATF3 به طور کلی نقش پاسخ دهی به محرک های خارجی را در بدن دارا است، اما در هنگام سرطان باعث تند شدن روند خود تخریبی در بین سلول های طبیعی بدن می شود که در نهایت باعث آسیب های جبران ناپذیر به بدن می شود.

پزشکان معتقد هستند؛ در هنگام استرس سیستم ایمنی بدن به خوبی نمی تواند وظیفه خود را اجرا کند و در نتیجه قادر به مبارزه با سلول های سرطانی نخواهد بود و سرطان به پیشرفت سریع خود در بدن ادامه می دهد.

پزشکان به بانوان توصیه می کنند: تا استرس را از خود دور کنند به ویژه اگر مبتلا به سرطان هستند و در صورت نیاز حتما از کمک های روانشناسی برای پیدا کردن راه های کنترل استرس استفاده کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین