|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۶
پوشش نامناسب بعضی بانوان ایرانی و استفاده از ساپورت این روزها نه تنها توجه رسانه های داخلی را به خود جلب کرده بلکه باعث ورود رسانه‌های بیگانه به این مسأله شده است.

پوشش بانوان ایرانی و استفاده از ساپورت این روزها نه تنها توجه رسانه های داخلی را به خود جلب کرده بلکه انعکاس اخبار ان به ان سوی مرزهای ایران هم رسیده است.الشرق الوسط  و فرانس 24 پیش از این گزارش هایی در خصوص این نوع پوشش منتشر کرده اند.
 
حالا نیز اکونومیست در گزارشی در این خصوص می نویسد: لیبرال های ایرانی تصور می کردند با پیروزی حسن روحانی در انتخابات آزادی های اجتماعی (اشاره گزارش به نوع پوشش زنان در ایران) بیشتر می شود اما تندروها همچنان خواستار تعیین استاندرارهایی برای پوشش زنان هستند و ساپورت پوشی زنان ایرانی با مخالفت آنها روبه روست.
 
به گزارش این سایت، در تابستان امسال مانتوها ی بانوان ایرانی کوتاهتر و تنگ تر از سال های پیش شده اند و پوشیدن ساپورت باعث شده است که پلیس دوباره  به زنان حساس شود.
 
این در حالی است که این نوع پوشش در فضای مجازی به خصوص فیس بوک طرفداران زیادی دارد .همین مساله باعث شده است تا مساله این نوع پوشش  به یک بحث شدید در رسانه ها ی ایران  تبدیل شود و در مورد فضایل و رذایل اسلامی آن بسیار گفته شود.
 
اکونومیست همچنین مدعی شده است که : وب سایت های محافظه کار در ایران به  تمسخر این نوع پوشش پرداخته اند و آن را آخرین تهاجم فرهنگی غرب نامیده اند.
 
یک سایت در برابر "فضای شهوانی" آلوده جامعه هشدار می دهد. یک سایت دیگر می گوید: ساپورت منجر به «نقض صلح روانی و فیزیولوژیکی" جوانان ایران می شود. و ادامه می دهد: "تحت این شرایط من فکر نمی کنم که حتی مردان مسن می تواند سلامت اخلاقی خود را حفظ کنند."
 
سایت دیگر خواستار اقدام "جوانان انقلابی" برای "پاک کردن محله ها از این مدل ها"می شود و می گوید از طاعون ساپورت موجب افزایش تجاوزات جنسی شده است.
 
برخی محافظه کاران نیز می گویند:  اعضای بسیج باید تشویق شوند تا هر کس ساپورت پوشیده را دستگیر کنند.

منبع: دانشجو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۴
عاطفه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
0
6
بنظرمن ساپرت برازنده و مناسب برای بیرون نیست واندام نماست مشکل ما اینه که نمیدونیم چه لباسهایی مناسب بیرون ومن واقعا برای کسلنی که این تیپارو میزنن متاسفم در شان ماشیعه ها همچین تیپ ولبسی نیست
طیبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
0
6
بحث فقط ساپورت نیس. بحث سر شیوه تفکر برای انتخاب این پوششه. من یه دختر ساکن رشت هستم و متاسفانه میبینم برای خیل کثیری از دخترا عشوه گری به کمک پوشش و ظاهر و آرایش، یه حق طبیعی و رایج برای خودشون می دونن.
این نگاه و تفکر برای زندگی، نمی دونم قراره ما رو تا کجا بکشونه....
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
1
2
ساپورت مناسب زن و دختر ایرانی که حتی پیش از اسلام به نجابت و حیاء شهره بوده است نیست. امیدوارم خانم ها قدر خود را بدانند چون شخصیت با تن نمایی به جای اینکه حفظ شود له می شود و خانم ها مطمئن باشن اگه کسی تو جامعه بشون توجهی هم نشون داد از سر احترام نیست. اینو کاملا به عنوان یه مرد مطمئنم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
0
3
به نظر میرسد منطق پوشش اسلامی با عقل کاملا سازگار است زیرا میخواهد جو جامعه از عشوه گری و خودنمایی جنسی خالی شود تا تفکر پیشرفت و تعالی حاکم شود. اینگونه هم به کسانی که هنوز فرصت ازدواج نیافتند فشار روانی تحمیل نمیشود و از حرکت در مسیر پیشرفت کاری و فکری باز نمیمانند و هم کسانی که ازدواج کرده‌اند خانواده سالمتر و پر محبت‌تری خواهند داشت.
در مجموع هم سلامت فردی و هم سلامت جمعی را به همراه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین