کد خبر: ۳۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
مطهری که اولین‌بار نبود از او به علت نطق ها و سخنانش شکایت می‌شود و حتی پیش از این برخی از نمایندگان خواستار بررسی دوباره اعتبارنامه او شده بودند.
نطقش در آن یکشنبه پر از جنجال و کشمکش ناتمام ماند، هرچند تمام تلاش خود را به‌کار بست تا نقطه پایانی بر سخنان خود بگذارد اما هیاهویی که ایجاد شد به ناچار وادار شد تا 2 دقیقه پایانی را دیگر نتواند بیان کند. علی مطهری که مواضع خاص خود را دارد همواره سعی نموده تا همان خط اعتدال را حفظ کند آنچه را که به زعم خود حق می‌داند برای دفاع از آن تمام قد و تا آخر می‌ایستد. امروز بیش از هر زمان دیگری شناخته شده است گاه از اتفاقات سال‌های پیش می‌گوید و گاه از معضلات فرهنگی. در هر صورت روز یکشنبه 21 دی‌ماه پشت تریبون رفت اما به رغم آنکه حق داشت بر اساس قوانین سخن بگوید برخی نمایندگان معترض و با سر دادن شعار اجازه ندادند تا نطقش تمام شود و اصرار و تلاش مطهری نیز فایده‌ای نداشت و درنهایت با دستی زخمی مجبور به ترک صحن بهارستان شد.
 
 اعتراض نمایندگان غیرقانونی بود؟

آنچه در بهارستان در نتیجه نطق علی مطهری رخ داد واکنش های متعددی در پی داشت که اغلب آنها در انتقاد به حرکت نمایندگان معترض بود. در هر صورت برخی از افراد آن اعتراض را شکل دادند که در معادلات حزبی و جناحی نمی‌توان برای آنها وزنی قائل بود و البته این حرکت مورد اعتراض دیگر اصولگرایان قرار گرفت. یکی از نمایندگانی که نسبت به این موضوع اعتراض داشت موسی‌الرضا ثروتی بود که در هر حال یک نماینده کاملا اصولگرا است. وی اقدام برخی نمایندگان معترض به نطق مطهری در مجلس را غیرقانونی خواند و گفت: بر اساس قانون نماینده می‌تواند در مورد تمام مسائل کشور اظهارنظر کند و در اظهاراتش نیز آزاد است. ثروتی دلیل اصلی اعتراض برخی نمایندگان به مطهری را بخشی از سخنان وی در خصوص 9 دی دانست. نماینده مردم بجنورد افزود: منطقی این بود که نمایندگان معترض اجازه می‌دادند تا نماینده نطقش را تمام کند و اگر اعتراضی هم دارند در همان سازوکار قانونی بیان کنند.
 شکایت 50 نماینده از علی مطهری
نمایندگان معترض، تنها به برهم زدن نطق علی مطهری بسنده نکردند و تلاش کردند تا اعتراض خود را اساسی‌تر مطرح نمایند و در این راستا عزم جزم نمودند تا شکایتی علیه او تنظیم کنند. در این رابطه زمزمه‌هایی از جمع‌آوری امضا برای این شکایت به گوش می‌رسید و این زمزمه وقتی قطعیت پیدا کرد که برای اولین‌بار نعیمی‌رز از آن سخن گفت. سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس از امضای بیش از 50 نماینده مجلس پای شکوائیه علی مطهری به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد. صفر نعیمی‌رز نماینده آستارا و سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اعلام کرد: «بیش از 50 نماینده مجلس طی نامه‌ای از علی مطهری نماینده تهران به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند.» نعیمی‌رز همچنین می‌گوید: به‌رغم اینکه طرف درگیری با آقای مطهری بنده هستم، ولی بنده این شکایتنامه را امضا نکردم.

 شکایت از مطهری بررسی می‌شود

با مطرح شدن شکایت 50 نماینده از علی مطهری، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دائما اعلام می‌کردند که از چنین شکایتی اطلاعی ندارند و این مسئله هنوز در هیات نظارت مطرح نشده است، اما روز گذشته اعلام شد که قرار است هفته آینده شکایت نمایندگان از علی مطهری مورد بررسی قرار گیرد. عضو کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان تاکید کرد: شکایتی که برای آقای مطهری امضا شده، هفته بعد در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی خواهد شد. موسی غضنفرآبادی درخصوص شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس علیه علی مطهری گفت: شکایتی که نمایندگان از آقای مطهری امضا کردند بعد از این هفته در مجلس بررسی می‌شود. نماینده مردم بم افزود: حدود ۵۰ نفر از نمایندگان، هفته قبل این شکایت را امضا کردند که در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی خواهد گرفت و در‌‌نهایت مانند سایر گزارش‌ها و شکایاتی که می‌آید، مجموعه نسبت به آن تصمیم می‌گیرد.

 دست پیش گرفته‌اند، پس نیفتند

مطهری که اولین‌بار نبود از او به علت نطق ها و سخنانش شکایت می‌شود و حتی پیش از این برخی از نمایندگان خواستار بررسی دوباره اعتبارنامه او شده بودند چندان از طرح بحث شکایت تعجب نکرد و وقتی خبرنگاران نظر او را در مورد این شکایت پرسیدند، گفت: من این موضوع را شنیده‌ام در واقع من باید شکایت کنم، آنها مثل اینکه دست پیش را گرفته‌اند، پس نیفتند ولی من کلا اهل شکایت نیستم.

 آیا مطهری تخلف کرده است؟!

در هر صورت دو عقیده درباره مسائل روز یکشنبه وجود دارد؛ برخی رفتار علی مطهری را منطبق بر قوانین و در راستای وظایف نمایندگی می‌دانند و برخی دیگر او را به عبور از خط قرمز متهم می‌کنند.

منبع: آرمان
 

در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
0
دستش برای این زخمی شده که دماغ کسی که هولش داده وزده تو صورتش تیز بوده موقع زدن دستش زخمی شده پسر نوح
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین