کد خبر: ۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
«ادوارد اسنر» و «مایک فارل»،بازیگران ضد جنگ هالیوود،ضمن انتقاد از سکوت هالیوود در برابر حمله به سوریه گفتند:این سکوت نه به خاطر عدم مخالفتشان با این مسئله، که به خاطر این است که می‌ترسند به آنها برچسپ نژادپرستی زده شود.

«در مورد سوریه، منتظر اعتراضاتی از جنس آنچه که در رابطه با حمله به عراق در هالیوود شکل گرفت نباشید»، این حرف «ادوارد اسنر»، یکی از مجریان مشهور تلویزیون آمریکاست.

«اسنر» که خود یکی از مخالفان حمله نظامی به سوریه است، در ادامه می‌افزاید: اهالی هالیوود از این می‌ترسند که به آنها برچسپ ضد سیاه (نژادپرستی) زده شود. 

سال 2003 در پی حمله به عراق موجی از اعتراضات ضد جنگ در هالیوود شکل گرفت، از جمله آنکه «مارتین شین» و «شان پن» به بغداد سفر کردند، نامه‌ای اینترنتی خطاب به «جورج بوش»، رئیس جمهور وقت آمریکا، به امضاء جمعی از بازیگران هالیوود از جمله «ادوارد انسر» منتشر شد و جمعی از بازیگران از جمله «مت دمون»، «الک بالدوین»، «تیم رابینز» و «باربارا استریسند» در نامه‌هایی جداگانه از رئیس جمهور خواستند که به این جنگ پایان دهد.

«مایک فارل»، ستاره سینما و تلویزیون آمریکا نیز یکی دیگر از کسانی است که اعتراض خود به حمله نظامی علیه سوریه را علنا اعلام کرده است، وی در جریان جنگ عراق نیز یکی از جلوداران اعتراضات به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکاست.

«فارل» هم‌عقیده با «اسنر» در اینباره می‌گوید: خبرهای خوب برای رئیس‌جمهور «اوباما» این است که در جریان حمله به سوریه دیگر از آن جنبش‌های ضد جنگ هالیوود خبری نخواهد بود.

وی افزود: البته این نه به این خاطر است که آنها مخالف این مسئله نباشند، بلکه این مخالفت‌ها متاسفانه سازمان‌دهی نشده و شاید هم هیچگاه این اتفاق نیافتد. مسلما موج اعتراضات علیه جنگ در عراق در زمان حاکمیت «بوش»، جمهوریخواهی که محبوبیت زیادی در هالیوود نداشت خیلی بیشتر از اعتراضات علیه حمله موشکی به سوریه آنهم در زمان حاکمیت «اوباما» است، دموکراتی که توانست میلیون‌ها میلیون دلار کمک‌های مالی از حاتم‌بخشی‌های اهالی هالیوود برای کمک به ستادهای انتخاباتی خود جمع‌آوری کند.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین