|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
»
کد خبر: ۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اجازه سنای آمریکا به اوباما برای حمله به سوریه را وحشی‌گری مدرن عنوان کرد و گفت: دلیل حمله به سوریه احساس خطر رژیم صهیونیستی است که قصد دارند منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را بر هم بزنند.
فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نقش ملت ایران در دفاع از سوریه اظهار داشت: اخباری که درباره حمله نظامی از طرف آمریکا منتشر می‌شود عملیات روانی است. چرا که نه کشورهای گروه 20 به نتیجه‌ای رسیده‌اند و نه شورای امنیت اجازه چنین کاری را به دولت آمریکا داده است.

وی با اشاره به مخالفت دو عضو موثر شورای امنیت یعنی چین و روسیه با حمله نظامی آمریکا به سوریه ادامه داد: بسیاری از کشورها پس از هزینه‌ فایده این حمله و به خاطر منافع خودشان با حمله نظامی آمریکا مخالفت کرده‌اند.

آلیا با بیان اینکه در حال حاضر تنها آمریکا، رژیم اسرائیل و فرانسه بر طبل جنگ می‌‌کوبند اما ملت‌ها مخالف این مسئله هستند یادآور شد: در این میان تنها سنای آمریکا اجازه حمله به اوباما داده و چنین کاری نیز وحشی‌‌گری مدرن از سوی یک مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس هدف از جنگ‌طلبی دولت اوباما را تجهیز اسرائیل در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: برای حمله نظامی اوباما به هیچ عنوان بحث دموکراسی و یا استفاده از سلاح شیمیایی مطرح نیست و اینها بهانه اوباماست؛ چراکه بحث اصلی احساس خطر رژیم صهیونیستی است که به این شکل ورود کرده‌اند و قصد دارند که منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را بر هم بزنند.

وی با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی که همواره بر حمایت از مظلومان تاکید دارد، سوریه را یکی از ارکان اول مقاومت برشمرد و افزود: هرنوع تهدید سوریه تهدید جمهوری اسلامی است چراکه ایران نیز در جبهه مقاومت حضور دارد.

آلیا ادامه داد: حتی اگر در نظام حاکمیتی سوریه برخی مشکلات دموکراسی وجود داشته باشد این مسئله باید با رای و نظر مردم ساماندهی شود نه دخالت خارجی لذا ما باید در هر حال حامی سوریه باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از زمانی که تروریست‌ها در دو سال گذشته مردم بی‌دفاع سوریه را قتل‌عام کرده‌‌اند ما شاهد اعلام آمادگی جوانان ایرانی برای اعزام به سوریه بوده‌ایم تاکید کرد: جمهوری اسلامی دفاع از سوریه را در اولویت خود می‌داند و وزارت خارجه نیز باید به این اصل توجه لازم را داشته باشد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین