|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۳۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تظاهرات اعتراضی برای سومین روز در خیابان‌های نیویورک سیتی، کنتیکت، کلورادو، فلوریدا، رودآیلند و نیوجرسی و دیگر شهرها و ایالات آمریکا ادامه یافت.
تظاهرات اعتراضی به خشونت و تبعیض علیه سیاه پوستان پس از حکم دادگاه این کشور به تبرئه پلیس قاتل یک شهروند 43 ساله سیاه‌پوست سراسر آمریکا رافرا گرفت و مردم با شعارهایی چون «زندگی سیاهان مهم است» و «من نمی‌توانم نفس بکشم» برای سومین روز پیاپی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تظاهرات اعتراضی برای سومین روز در خیابان‌های نیویورک سیتی، کنتیکت، کلورادو، فلوریدا، رودآیلند و نیوجرسی و دیگر شهرها و ایالات آمریکا ادامه یافت.

در نیویورک معترضان با دراز کشیدن در خیابان‌ها به عملکرد خشونت‌بار پلیس اعتراض کردند، در منطقه نیوهون، کنتیکت نیز صدها معترض به خیابان آمدند و دانشجویان در نیوجرسی از دانشگاه راتگرز به سمت دانشگاه نیوبرانسویک راهپیمایی کردند. در کلورادو نیز دانشجویان روز جمعه سر کلاس درس نرفته و تصمیم گرفتند تا علیه پلیس نیویورک و فرگوسن که باعث کشته شدن دو سیاهپوست شدند، دست به راهپیمایی بزنند.

درفلوریدا نیز فعالان در خیابان‌های میامی راهپیمایی کردند. در پرویدنس، رود آیلند، نیز چند صدتن خیابان‌های مرکز شورا مسدود کرده و دست به راهپیمایی زدند.

اکثر این راهپیمایی‌های اعتراضی به صورت صلح‌آمیز برگزار شد. با این حال، در جریان این تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراضی روز جمعه بیش از 280 تن دستگیر شدند.

شهردار نیویورک نیز گفت که این مورد نشان می‌دهد که دپارتمان پلیس نیویورک باید روابطش را با اقلیت‌ها بهبود بخشد.

افسران پلیس نیز در چت‌روم‌های اینترنت و به صورت خصوصی نوشتند که همگی به خاطر خشم مردم ناشی از مرگ این مرد سیاهپوست احساس تنهایی می‌کنند و برخی دیگر هم به هم‌قطاران خود توصیه کردند که بهترین راه برای انجام کارهایشان توقف انجام تاکتیک‌هایی مشابه به خفه شدن اریک گارنر توسط یک افسر سفیدپوست پلیس است.

وکیل این افسر پلیس سفیدپوست نیز اعلام کرده که شهادت وی مبنی بر این بوده که اصلا قصد نداشته تا اریک گارنر سیاهپوست را خفه کند و اصلا مطلع نبوده که زندگی این مرد در خطر است.







منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین