|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
معترضان آمریکایی در برابر ساختمان شورای شهر فرگوسن خودروهای پلیس را به آتش کشیدند و نیروهای پلیس نیز برای مقابله با اعتراضات مردم به سوی آنان گاز فلفل شلیک کردند.
ناآرامی و درگیری در شهر 'فرگوسن' آمریکا به دلیل اعتراض به تبرئه یک افسر سفیدپوست عامل قتل نوجوان سیاهپوست، به دستگیری شماری از معترضان، به آتش کشیدن مراکز دولتی و خودروهای پلیس و شلیک گاز فلفل برای متفرق کردن معترضان و بازداشت شمار زیادی از مردم خشمگین منجر شد.

براساس گزارش منابع خبری آمریکا ، اعتراضات و تظاهرات در فرگوسن و 120 شهر دیگر آمریکا نسبت به عملکرد نیروهای پلیس و امنیتی و نقض حقوق اولیه شهروندان آمریکایی توسط این نیروها همچنان ادامه دارد.
معترضان آمریکایی در برابر ساختمان شورای شهر فرگوسن خودروهای پلیس را به آتش کشیدند و نیروهای پلیس نیز برای مقابله با اعتراضات مردم به سوی آنان گاز فلفل شلیک کردند.

مقام های ایالت میسوری برای سرکوب متعرضان به نقض حقوق بشر و مقابله با خشم و اعتراضات در شهر فرگوسن این ایالت ،نیروهای گارد ملی را به حال آماده باش در آوردند و چندین هزار نیروی پلیس ضد شورش با تجهیزات کامل نظامی در نقاط مختلف این شهر مستقر شدند.

'جی نیکسون' فرماندار ایالت میسوری آمریکا دستور داده نیروهای گارد ملی از 700 نفر به دو هزار و 200 نفر در این شهر افزایش یابد.

اعتراضات بعد از اعلام رای هیات عالی منصفه سنت لوئیس در مورد مجرم ندانستن 'دارن ویلسون' افسر پلیس سفید پوست در ماجرای قتل 'مایکل براون' نوجوان هیجده ساله سیاهپوست به خشونت گرایید، معترضان در فرگوسن 12 باب ساختمان را به آتش کشیدند، مغازه غارت و صدای شلیک گلوله شنیده شد.

غیر از فرگوسن شماری دیگر از شهرهای آمریکا از جمله نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، کلیولند، شیکاگو و بوستون نیز به صحنه تظاهرات معترضان به نقض حقوق سیاهپوستان در این کشور تبدیل شد. گزارش دیگری از دستگیری 80 نفر از معترضان در فرگوسن و شهر سنت لوئیس خبر می دهد.

مردم شهر بعداز کشته شدن براون در 9 اوت (18 مرداد) به طور پراکنده با به راه انداختن تظاهرات اعتراضی خواستار محاکمه و مجازات این مامور پلیس شده و بدون اعتنا به تهدیدها و هشدار های پلیس شهر به اعتراضات خود ادامه داده اند.

بی اعتنایی مسوولان دولتی و به ویژه 'جی نیکسون' فرماندار این ایالت به خواسته مردم شهر برخشم و اعتراض آنها افزوده و موجب بالا گرفتن اقدامات خشونت آمیز آنها در فرگوسن و شهرهای اطراف شده است.

فرگوسن شهرستان کوچکی از توابع شهرستان سنت لوییس در ایالت میسوری آمریکاست که بر اساس آمارگیری سال 2010، 21 هزار و 203 نفر جمعیت دارد و با ترکیب جمعیتی 67 درصد سیاهپوست و 29 درصد سفیدپوست، بیشتر به عنوان شهری سیاهپوست نشین شناخته می شود.

با این حال سیاهپوستان در مناصب مدیریتی و دولتی آن، کمتر جای دارند و پلیس این شهر نیز تماما از سفیدپوستان تشکیل شده است.
معترضان خشمگین همچنین در تظاهرات ماه اکتبر (مهر) در اعتراض به رفتارهای نژادی پلیس و نقض حقوق بشر، پرچم آمریکا را در شهر فرگوسن به آتش کشیدند.

درپی گسترش تظاهرات و اعتراضات مردم در اکثر نقاط آمریکا بویژه در ایالت میسوری و شهر فرگوسن،باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از تظاهرکنندگان خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.آما جمعیت خشمگین بدون توجه به درخواست وی ، همچنان خواهان اجرای عدالت و رعایت حقوق بشر بویژه در قبال سیاهپوستان آمریکایی در این کشور هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین