کد خبر: ۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
آمار و ارقام اقتصادی نشان می دهد افزایش صادرات و بهبود تقاضای مصرف کنندگان ، منطقه یورو را در سه ماهه دوم امسال از رکود اقتصادی خارج کرد.
دفتر آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) اعلام کرد رشد اقتصادی بیش از حد انتظار کشورهای اروپایی از آلمان گرفته تا پرتغال باعث شد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه آوریل تا ژوئن 0.3 درصد رشد داشته باشد.

تعدیل سیاست های ریاضتی که بسیاری از اقتصاددانان آنها را باعث وخامت طولانی ترین رکود اقتصادی منطقه یورو می دانند نیز به افزایش خرج کردن مصرف کنندگان کمک کرده است. 

یورواستات در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد آسیب پذیری منطقه یورو از توقف خرید اروپایی ها در ماه ژوئیه مشهود بود. خرده فروشی در این ماه تنها 0.1 درصد افزایش داشت. این رقم برای جبران کاهش 0.7 درصدی خرده فروشی در ماه ژوئن کافی نبود و همچنین کمتر از پیش بینی اقتصاددانان بود که برآورد کرده بودند خرده فروشی در منطقه یورو در ماه اوت 0.4 درصد افزایش یابد.

اقتصاددانان انتظار دارند باتوجه به بررسی های مثبت اقتصادی، رشد اقتصادی این منطقه در سه ماهه سوم امسال ادامه یابد اما عده معدودی امیدوار به بهبود سریع اوضاع اقتصادی هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین