|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۲۹۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

رئیس جمهور کوزوو پس از متهم شدن به جرایم جنگی و جنایات علیه بشریت، با دادستان‌های لاهه صحبت کرده است. وی خطاب به خبرنگاران بار دیگر تأکید کرد هیچ اشتباهی مرتکب نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، "هاشم تاچی" روز دوشنبه برای آنکه تحت بازجویی دادستان‌های جرایم جنگی قرار گیرد، وارد لاهه شد و با اشاره به نقش خود در درگیری سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۹ با صربستان که استقلال کوزوو را به دست آورد، گفت: "هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ را بازنویسی کند".

رسیدن او مورد استقبال گروه کوچکی از هواداران او قرار گرفت که پلاکاردهایی در دست داشته و هنگام ورود تاچی به "اتاق‌های متخصصان کوزوو" در لاهه، نام او را سر می‌دادند.

تاچی که داوطلبانه به لاهه رفته، گفته می‌خواهد ثابت کند که در درگیری مسلحانه بین جدایی‌طلبان ارتش آزادی‌بخش کوزوو با صربستان، هیچ قانون بین‌المللی را زیر پا نگذاشته است.

وی بیرون اتاق‌های متخصصان کوزوو در لاهه به خبرنگاران گفت: امروز اینجا هستم تا به آنچه برایش رؤیا بافتم و جنگیدم احترام بگذارم؛ یک کوزووی آزاد مبتنی بر حقوق برابر، جامعه چند قومیتی و حاکمیت قانون.

تاچی خاطرنشان کرد: آماده هستم تا با چالش جدید روبه‌رو شده و برای پسرم، خانواده‌ام، مردمم و کشورم موفق شوم. هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ را بازنویسی کند. این بهای آزادی است.

رئیس جمهور کوزوو و دیگران با ۱۰ اتهام از جمله "جنایات علیه بشریت و جرایم جنگی، شامل قتل، ناپدیدی اجباری افراد، آزار و شکنجه" روبه‌رو هستند.

تاچی و دیگر مدافعان به "داشتن مسئولیت مجرمانه در نزدیک به ۱۰۰ قتل" متهم شده‌اند. او اتهامات را رد کرده، اما گفته اگر به شکل رسمی محکوم شود، کناره‌گیری خواهد کرد.

یک قاضی پیش از محاکمه، اواخر سال جاری تصمیم خواهد گرفت که اتهامات را تأیید یا رد کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین